Les penyes blaugranes, protagonistes al XIX Congrés Nacional de Penyes d’Aficiones Unidas

Celebrat a Cartagena, el Congrés va reunir a prop de 900 aficionats de 36 federacions de penyes espanyoles. En representació blaugrana va acudir la Confederació Mundial i penyes de Múrcia, Alacant, Andalusia i Catalunya

Un any més, Aficiones Unidas, entitat que aglutina 36 federacions de penyes de clubs del futbol espanyol, va tancar la temporada amb la celebració del seu Congrés Nacional de Penyes. La cita, que va arribar a la seva XIX edició, va tenir lloc el passat cap de setmana a la ciutat de Cartagena i va congregar a prop de 900 aficionats de més de 30 clubs. Per part del col·lectiu de penyes blaugranes, van acudir representants de la Confederació Mundial de Penyes, així com membres de les federacions de penyes barcelonistes de Múrcia, Alacant i Andalusia, Ceuta i Melilla, així com algunes de Catalunya.

Congrés amb Tebas de protagonista

Després de la recepció oficial a l’Ajuntament de Cartagena i el posterior sopar de germanor del divendres, la jornada central del XIX Congrés Nacional de Penyes d’Aficions Unides va tenir lloc el dissabte. L’esdeveniment, amb els prop de 900 penyistes presents i encapçalat pel president d’Aficiones Unidas, Jorge Guerrero, va comptar també amb una destacada representació de La Lliga liderada pel seu president, Javier Tebas.

Entre altres qüestions, es va presentar l’acord pels paquets d’entrades a preus assequibles per a aficions visitants de 1a divisió, subscrita per 14 clubs; una iniciativa que Aficiones Unidas ha promogut a favor dels interessos dels aficionats. També es va subratllar la lluita conjunta contra el racisme al futbol espanyol. A més, es van lliurar premis a les federacions de penyes de clubs campions i ascendits aquesta temporada, per la qual cosa la Confederació Mundial de Penyes va ser una de les guardonades.

El diumenge, tots els assistents es van trobar a l’Estadi Cartagonova, on van realitzar una visita i el tradicional intercanvi d’obsequis amb la Federació de Penyes del Cartagena, organitzadora de l’esdeveniment. La clausura va tenir lloc en un saló de celebracions, on els assistents es van emplaçar al pròxim Congrés Nacional de Penyes, que tindrà lloc l’any vinent a Cadis.