Cap de setmana rodó per a les penyes nord-americanes a Barcelona

Mig centenar de penyistes de la PB Houston, la PB Nova York, la PB Washington DC i la PB San Francisco van visitar la seu de la Confederació i van assistir als triomfs del Barça femení i masculí.

Divendres passat, prop de 50 penyistes d’Estats Units van aterrar a l’aeroport de Barcelona amb l’objectiu de gaudir d’un cap de setmana 100% blaugrana a la ciutat comtal. Va ser el denominat “USA Penyes Barça Tour”, promogut per la Penya Blaugrana de Houston i coordinat per la Federació Món, de la mà del seu tresorer, Josep Antoni Martín, qui va gestionar allotjaments, desplaçaments i visites. A més de la citada PB Houston, hi van participar la Penya Barcelonista Nova York, la Penya Barcelonista Washington DC, la Penya Blaugrana Los Angeles i la Penya Barcelonista San Francisco. I el viatge no els va poder sortir més rodó.

Xerrada a la Confederació Mundial de Penyes

Els penyistes van començar el cap de setmana amb una recepció a la seu de la Confederació Mundial de Penyes, que juntament amb la Federació Món també va col·laborar en aquesta iniciativa de les penyes nord-americanes. Allí, van assistir a una xerrada a càrrec de Vicenç Notari, tresorer de la Confederació, que va repassar la història del moviment de penyes barcelonistes, a més d’explicar la seva creixent evolució i impacte social durant els últims anys.

Durant la tarda del dissabte, els penyistes estatunidencs van aprofitar per a realitzar el Tour pel Museu i el Camp Nou, a més de passar per la Barça Store a les instal·lacions de l’estadi. El dia va acabar amb una experiència gastronòmica en un dels carrers més típics del Poble Sec.

Partits al Johan Cruyff i Camp Nou

Diumenge al matí, els penyistes van acudir a l’estadi Johan Cruyff, on van gaudir de valent veient en directe el gran triomf de l’equip femení davant el Vila-real (5-0). A la tarda, es van desplaçar al Spotify Camp Nou, on van ser rebuts per representants del Club. A continuació, van poder celebrar una nova victòria blaugrana amb el 1-0 de l’equip masculí davant el València, que li permet afermar el lideratge.

Precisament, l’oportunitat de trepitjar l’Spotify Camp Nou abans de la seva remodelació va ser un dels motius d’aquest viatge, el primer que realitzen de manera conjunta les penyes barcelonistes dels Estats Units. L’any que ve, planegen repetir l’experiència; d’altra banda, ja esperen impacients les dates i escenaris de la gira de pretemporada per a tornar a veure a l’equip en directe.