Les penyes tornen a ser protagonistes a la Diada Nacional de Catalunya

Entitats barcelonistes d’arreu de Catalunya, i també de l’estranger, van celebrar la jornada amb ofrenes florals i altres activitats.

Un any més, les penyes barcelonistes van posar de manifest el fort lligam que uneix la passió blaugrana amb el sentiment catalanista. Dilluns passat, amb motiu de la Diada Nacional de Catalunya, moltes penyes van voler ser partícips, al costat d’altres entitats i organitzacions, dels actes organitzats arreu del territori per a commemorar aquest dia tan especial per a tots els catalans.

Dues de les penyes que es van mobilitzar van ser la PB Almogàvers i la PB Nostra Ensenya (Federació Barcelonès Oest), juntament amb la PB Sang Culé (Federació Barcelonès Est), que van acudir al Fossar de les Moreres de Barcelona per a fer una ofrena floral. Per la seva banda, la PB Les Corts (Fed. Barcelonès Oest) va visitar el Monument al General Moragues.

També van fer ofrenes florals a les seves respectives localitats la PB Sant Adrià de Besos (Fed. Barcelonès Est), la PB Sant Andreu de la Barca (Fed. Baix Llobregat), la PB Breda (Fed. Gironès, Selva, Garrotxa i Pla de l’Estany), la PB Almogàvers Empordà (Fed. Empordà i Catalunya Nord), la PB Sant Cugat (Fed. Vallès), la PB Sitges (Fed. Anoia, Alt Penedès i Garraf) i la PB Mataró i la PB Tordera (Fed. Maresme), entre moltes altres.

Exportant la Diada

El paper de les penyes com a ambaixadores del barcelonisme arreu del món també adquireix un sentit especial cada 11 de setembre, quan moltes entitats barcelonistes pertanyents a la Federació Món celebren la Diada a les seves respectives ciutats. Entre totes elles, destaquen les penyes que formen part o col·laboren amb els Casals Catalans d’aquells països on estan establertes. D’aquesta manera, les penyes barcelonistes contribueixen no només a exportar la passió pel Barça a nivell mundial, sinó també a difondre els valors i la història de Catalunya.