Presentació del llibre “Autocar 46” a València

Amb la presència de l’autor Salva Torres i l‘escriptora Núria Cadenes, amb noms il·lustres entre el públic

Una de les sales de l’Octubre Centre de Cultura Contemporània de la ciutat de València es va vestir recentment de blaugrana amb motiu de la presentació del llibre “Autocar 46. Destí Wembley”, editat per l’Editorial Base. L’acte va estar conduït per l’autor del llibre i vicepresident de la Confederació Mundial de Penyes, Salva Torres, al qual va acompanyar la periodista i escriptora Núria Cadenes. Tots dos van repassar l’emotiu testimoniatge que recull aquesta publicació sobre deu barcelonistes que van viatjar en autocar fins a Wembley per a veure la final de la Copa d’Europa de 1992. A més de ser un abans i un després per a tota l’afició culer, aquesta final va ser una fita en la història del moviment de penyes barcelonistes, i també per a tota la societat catalana en general.

Assistents de renom

L’acte de presentació va comptar amb la presència de noms destacats entre el públic. Entre altres, hi van assistir els pares de Guillem Agulló, jove assassinat l’any 1993; Josep Guía, fundador del PSAN; i Agustí Cerdà, exdiputat d’ERPV en el Congrés dels Diputats. Tots ells van seguir amb gran interès la presentació, el contingut de la qual va acabar anant molt més allà del propi llibre “Autocar 46. Destí Wembley”. Salva Torres va parlar també sobre el moment actual del moviment de penyes a nivell organitzatiu i de com aquest encara la pròxima temporada.

També es va tractar la recent polèmica sorgida entre FC Barcelona i Reial Madrid pel vídeo que aquest últim va publicar sobre la suposada relació entre el club blaugrana i el franquisme. Tant els organitzadors com els assistents van fer un balanç molt positiu de l’acte, que es va allargar bastant més del que estava previst, i van subratllar el gran interès que van despertar totes les qüestions tractades.