Presentació del llibre ‘Autocar 46’, un record del viatge a Wembley

Salva Torres va presentar, trenta anys després de la primera Copa d’Europa, una novel·la autobiogràfica sobre el viatge

Salva Torres, vicepresident de la Confederació Mundial de Penyes, va presentar diumenge passat el seu llibre Autocar 46, Destí Wembley’, una narració autobiogràfica de l’expedició d’un grup de barcelonistes a la final de la Copa d’Europa contra la Sampdoria. El passat 20 de maig es van complir 30 anys d’aquesta fita històrica. Coincidint amb l’aniversari, Salva Torres ha recuperat i narrat les experiències del viatge que els propis protagonistes van deixar per escrit en el seu moment.

En l’acte de presentació del llibre, celebrat en la seu de la Confederació, a càrrec del propi Salva Torres i del periodista Frederic Porta, es van repassar els moments més intensos de la final de Wembley en vídeo. Torres va explicar que “la final s’ha explicat des de la perspectiva dels jugadors, del club, dels protagonistes o personalitats cèlebres, però jo he optat per recordar l’experiència dels barcelonistes, seguidors, socis o penyistes, que van fer un llarg viatge, molts en autocar, per a presenciar la final en el camp”. El títol de la novel·la fa referència al número de l’autocar en el qual van viatjar Salva Torres i el seu grup.

A l’acte de presentació del llibre hi van acudir nombrosos presidents de diverses federacions territorials, que al matí van ser presents al Plenari del Consell de Penyes, celebrat a la mateixa seu. A la presentació del llibre també hi va assistir una nombrosa representació de penyistes de la Federació de les Terres de l’Ebre. També hi va ser present, a títol personal, Rafa Zuviría, ex jugador del FC Barcelona i membre de l’Agrupació Barça Jugadors.