La XII Trobada de Penyes de Castilla-La Mancha tenyeix Daimiel de blaugrana

La localitat de Daimiel, a la província de Ciudad Real, es va convertir el cap de setmana passat en un punt neuràlgic del barcelonisme amb la celebració de la XII Trobada de Penyes Barcelonistes de Castilla-la Mancha. L’esdeveniment, que va transcórrer durant dos dies, va estar organitzat per la Federación de Peñas de Castilla-la Mancha i la Peña Barcelonista de Daimiel. Amb la presència de més de 300 penyistes en representació de 33 penyes de la Federación Castilla-la Mancha, i la suma d’altres barcelonistes de la localitat, l’esdeveniment va arribar a congregar a 500 participants.

‘Chupinazo’ i celebració

La jornada del dissabte va arrencar amb la reunió de les penyes participants en el pavelló firal de Daimiel i la posterior cercavila pels carrers del municipi, la qual va culminar en la plaça de l’Ajuntament. Allí, davant mig miler de barcelonistes, es va llançar el tradicional ‘chupinazo’ per a donar per a inaugurada la XXI Trobada de Penyes de Castilla-la Mancha. A continuació, va tenir lloc la celebració popular, amb més de 350 persones, que es va allargar amb actuacions musicals i activitats per a grans i petits.

Aquests actes van comptar amb la presència de Daniel Peinado, president de la Federación de Peñas de Castilla-la Mancha; Chus Gordillo, president de la PB Daimiel; Ricardo Serna, membre de la Agrupació de Jugadors del FC Barcelona; i Paco Sedano, exjugador del Barça de futbol sala. També va destacar la presència de les penyes locals del Real Madrid, Atlético de Madrid i Betis, posant en relleu la bona relació entre aquestes aficions.

Visita de Joan Laporta

Els actes més institucionals de la Trobada van arribar el diumenge, amb la visita de Joan Laporta, president del FC Barcelona, juntament amb el vicepresident Antonio Escudero i el directiu Xavier Puig. Tots ells van ser rebuts a l’Ajuntament per l’alcalde de Daimiel, Leopoldo Sierra, i el regidor d’esports, Romano Ortega, qui és membre de la PB Daimiel. Va haver-hi intercanvi d’obsequis i també es va signar el llibre d’honor de la institució. Seguidament, va tenir lloc la celebració de gala amb més de 220 persones. Va ser la culminació a dos dies plens de passió blaugrana.