Xuts solidaris a la PB Sant Cugat i la PB Thessaloniki

Tant la iniciativa “Marca-li un gol a l’Alzheimer” de la penya vallesana com el Torneig de Xuts de la penya grega van arribar a la 3a edició, respectivament.

D’entre els diferents tipus d’iniciatives per a fomentar l’esport des d’un vessant solidari, dues penyes barcelonistes van coincidir en el mateix el cap de setmana passat. Van ser la Penya Blaugrana de Sant Cugat (Federació Vallès) i la Penya del Barça Thessaloniki (Federació Món). Ambdues van posar a prova la punteria dels seus penyistes, i de qualsevol persona que volgués participar, en els seus respectius tornejos de xuts a porta.

3a edició de “Marca-li un Gol a l’Alzheimer”

La PB Sant Cugat va dur a terme dissabte passat la 3a edició de la iniciativa “Marca-li un Gol a l’Alzheimer”, que coorganitza amb l’Associació de Familiars d’Alzheimer del Vallès Occidental. L’esdeveniment va tenir lloc al Camp de Futbol Municipal Can Magí, on els participants adquirien un bitllet que els permetia llançar dos penals als porters dels equips de la PB Sant Cugat; en cas de marcar-los tots dos, podien llançar-ne dos més. La recaptació total, que va superar els 500 euros, es va destinar íntegrament a l’Associació de Familiars d’Alzheimer del Vallès Occidental. La penya també va sortejar una samarreta del FC Barcelona entre tots els participants.

L’esdeveniment va comptar amb la presència de Josep Maria Félez, president de la Penya Blaugrana de Sant Cugat; Josep Maria Vallès, alcalde de Sant Cugat del Vallès; Núria Fernández, regidor de Salut, Voluntariat i Política Lingüística; i Anna Fitó, presidenta de l’Associació de Familiars d’Alzheimer del Vallès Occidental. També hi va ser present la Penya Barcelonista de Sant Andreu de la Barca (Federació Baix Llobregat), que des de fa prop d’un any està agermanada amb la PB Sant Cugat.

3r Torneig de Xuts a Salònica

Diumenge passat, la ciutat grega de Salònica també va reunir grans i petits per a xutar a porta per una bona causa. Va ser al 3r Free Kick Contest organitzat per la Penya del Barça Thessaloniki juntament amb l’Inter Club Greece, penya seguidora de l’Inter de Milà amb la qual manté una molt bona relació. La competició va tenir lloc en una cèntrica plaça de Salònica i es va dividir en dues categories, una de 8 a 15 anys i una altra de majors de 16 anys, amb importants premis per als guanyadors i repartiment de marxandatge blaugrana. L’esdeveniment va comptar amb la presència especial de Luciano de Souza, exjugador d’equips com Olympiacos o PAOK de Salònica.

Dues setmanes abans, la Penya del Barça Thessaloniki i l’Inter Club Greece havien organitzat el mateix esdeveniment a la localitat de Serres, prop de Salònica, on també va haver-hi un gran èxit de participació. En tots dos casos, les entitades organitzadores van destinar part de la recaptació de les inscripcions a una institució que tracta amb nens amb autisme, demostrant així el seu esperit solidari amb els més necessitats.