Cap de setmana ple d’accions solidàries de penyes a molts territoris

Les penyes van demostrar el seu esperit solidari en un cap de setmana amb iniciatives de tot tipus.

Penyes barcelonistes de molts territoris van dur a terme accions solidàries el cap de setmana passat, amb el suport de les seves respectives federacions territorials i la participació de bona part dels seus penyistes.

Accions de la PB Pedrito i la PB L’Avi Xaxu

Una d’elles va ser la Peña Barcelonista Pedrito (Federación Canarias), que va fer una nova entrega d’aliments i productes d’higiene personal per valor de 1.000 euros a l’Associació Copile, que ajuda a famílies desfavorides de Santa Cruz de Tenerife. Aquest tipus de donacions són habituals a la PB Pedrito, que cada any fa la tradicional recollida d’aliments i joguines en el seu Nadal Solidari perquè cap nen es quedi sense joguina per a aquestes dates tan assenyalades. A més, cada cop que s’inicia un nou curs escolar al setembre, duu a terme una recollida de material escolar per a les famílies de nens i nenes amb pocs recursos.

En el mateix sentit, la Penya Barcelonista L’Avi Xaxu (Federació Maresme) va organitzar recentment una recollida de taps de plàstic i venda de joguines de segona mà en benefici de l’associació Asdent, focalitzada en una malaltia minoritària que pateix un jove de la localitat. La penya tornarà a muntar la seva parada el proper diumenge 26 de maig a Malgrat de Mar, on també prepararà jocs per a nens.

La PB Contestana, la PB Villal-Barça i la PB Cambrils també es mobilitzen

Una altra entitat que es va mobilitzar per una causa solidària va ser la Penya Barcelonista Contestana (Federació Alacant), que va organitzar al seu local una jornada de donació de sang amb la participació de més de 40 socis, penyistes i amics de l’entitat blaugrana. Les donacions de sang són una activitat prolífica entre el moviment de penyes barcelonistes, com ho han demostrat recentment la PB Solsona i Comarca (Federació Ponent Nord) i la Federació Lleida Sud i la Franja. En breu, la Confederació commemorarà també el Dia Mundial del Donant de Sang.

Finalment, dues penyes van col·laborar amb respectives iniciatives de caràcter esportiu i solidari. D’una banda, la Peña Barcelonista Villal-Barça (Federación Castilla-La Mancha) ho va fer en una Marxa Solidària contra el càncer, a benefici de l’Associació Espanyola Contra el Càncer. L’esdeveniment va comptar amb una alta participació de penyistes i va demostrar el compromís del col·lectiu barcelonista amb aquesta causa. De l’altra, la PB Cambrils (Fed. Tarragona Nord) va implicar-se en la 3a edició de Swim for ELA, una travessa solidària per a recaptar fons per a la investigació d’aquesta malaltia que va comptar amb la participació de 250 nadadors.