180 penyistes a la XXIV Trobada de Penyes de les Comarques de Castelló

Es va celebrar a Montant i, entre altres activitats, va incloure la conferència “Ambaixades. La Història de les Penyes” i un homenatge a l’Avi del Barça.

Després del gran èxit de la XV Trobada de Penyes de Lleida Sud i la Franja a principis de mes, el cap de setmana passat van prendre el testimoni les penyes castellonenques amb el seu gran esdeveniment anual: la Trobada de Penyes Barcelonistes de les Comarques de Castelló. La seva XXIV edició va tenir lloc a la localitat de Montant i va reunir uns 180 penyistes en representació de prop de 20 penyes d’aquest territori. L’acte va estar organitzat per la Federació de Penyes dels Comarques de Castelló, la Penya Blaugrana de Montán i l’Ajuntament de Montant, amb la col·laboració de la Confederació Mundial de Penyes.

La Trobada es va posar en marxa el divendres a l’espai multiusos municipal de Montant amb la conferència “Ambaixades. La Història dels Penyes”, a càrrec de Salva Torres, vicepresident de la Confederació Mundial de Penyes. La xerrada, que fa un recorregut històric pels més de cent anys d’existència del moviment de penyes, va ser seguida amb gran interès per part dels penyistes. A continuació, els assistents van celebrar un sopar de germanor.

Homenatge a l’Avi del Barça

La jornada de dissabte de la XXIV Trobada de Penyes Barcelonistes dels Comarques de Castelló va ser especialment intensa. Després d’una recepció de les penyes a la seu de la PB Montán, va haver-hi un esmorzar popular i a continuació una visita cultural guiada al Convent dels Pares Servites. Al migdia, l’activitat es va traslladar a la plaça de l’Ajuntament per a rebre a la comitiva del FC Barcelona, encapçalada pel vicepresident Antonio Escudero. Juntament amb l’alcade de Montant, Sergio Fornas, hi van ser presents el president de la Federació de Penyes de les Comarques de Castelló, Ximo Grifoll, acompanyat de la seva junta directiva, i també el president de la PB Montán, Juan Hidalgo-Saavedra. Tampoc s’ho va perdre Miguel Ángel Cruz, president de la Federación de Peñas Extremeñas del FC Barcelona.

La festa final va tancar una trobada que també va tenir un record especial per a l’Avi del Barça, que ens va deixar el mes de febrer passat. Per això, va comptar amb la presència del seu fill, Joan Casals, que va rebre l’afecte i reconeixement de tots els presents en record del seu icònic pare. Amb tot, la XXIV Trobada de Penyes Barcelonistes dels Comarques de Castelló va ser una gran festa barcelonista que va deixar un molt bon record a tots els assistents.