El moviment de penyes fa gala del seu vessant més solidari per Nadal

Un gran nombre de penyes es van sumar a la Marató de TV3 amb accions i donatius, cosa que s’afegeix a les recollides d’aliments i roba organitzades arreu del territori

Que la solidaritat és una de les senyes d’identitat del moviment de penyes és quelcom que queda demostrat amb escreix al llarg de cada temporada, tant per l’impuls del Consell de Solidaritat de la Confederació Mundial de Penyes com pel de cada Federació o penya. L’arribada de l’època nadalenca ho subratlla de manera especial, i enguany no ha estat una excepció, amb accions al llarg de tot el territori.

Aliades de La Marató

En terres catalanes, la celebració de La Marató de TV3 és una data marcada en vermell per les penyes barcelonistes. Aquest any, la iniciativa solidària, que va estar dedicada a la salut mental, va comptar amb la col·laboració de moltes d’elles. Va destacar la PB Anguera (Fed. Barcelonès Oest), que va superar els 6.300 euros recaptats mitjançant una tómbola solidària, així com la PB Monells (Fed. Empordà i Catalunya Nord), que va arribar als 1.640 euros amb la seva rifa benèfica.

Una altra iniciativa destacada va ser la de la PB Cambrils (Fed. Tarragona Nord), que va unir forces amb la penya de l’Espanyol de la seva localitat i va superar els 700 euros recaptats. També la PB Cassà i la PB Breda (Fed. Gironès, Selva, Garrotxa i Pla de l’Estany), la PB El Morell (Fed. Tarragona Nord), la PB Les Tres Xemeneies (Fed. Barcelonès Oest), la PB 100×100 (Fed. Barcelonès Est), la PB Mollet (Fed. Maresme) i les PB Collbató, Ciutat Cooperativa i Sant Andreu de la Barca (totes de la Fed. Baix Llobregat) van organitzar les seves pròpies accions per a engrossir la recaptació del popular programa de TV3.

Aliments i roba

Durant els últims dies, les recollides d’aliments estan sent també el focus de l’activitat solidària del col·lectiu. Sense anar més lluny, la Confederació Mundial de Penyes acaba de posar en marxa una campanya de recaptació online per al Banc d’Aliments que quedarà oberta fins més enllà de les dates nadalenques.

Altres iniciatives destacables són les de la PB Solsona i Comarca (Fed. Ponent Nord), amb respectives donacions d’aliments a la Creu Roja i a la fundació de Sor Lucía Caram, i la PB Torrelameu (Fed. Lleida Sud), que ha fet un lliurament al Banc d’Aliments. També ha estat fidel a la seva cita la PB Pedrito (Fed. Canarias), que ha organitzat una nova campanya de recollida d’aliments per a una ONG local.

D’altra banda, les penyes no s’han oblidat dels damnificats del volcà de La Palma. És el cas de la PB Sant Esteve Ses Rovires (Fed. Baix Llobregat), que ha realitzat un enviament de roba solidària a l’illa canària.