Actes d’aniversari de la PB Berga i la PB San Miguel

La PB Berga va organitzar una nova conferència com a part dels actes del seu 50è aniversari, mentre que la PB San Miguel va celebrar els 25 anys de la seva fundació amb un sopar de gala

Dues de les penyes barcelonistes que enguany celebren un aniversari especial han dut a terme actes dins de les seves agendes commemoratives. Es tracta de la Penya Blau i Grana de Berga (Federació Bages, Berguedà i Cerdanya), que ha arribat al mig segle d’història, i la Peña Barcelonista San Miguel (Federación de Galicia), que assoleix els 25 anys des de la seva creació.

Nova conferència de la PB Berga

Per a celebrar el seu 50è aniversari, la PB Berga ha programat diversos actes al llarg d’aquest 2023. Un d’ells va tenir lloc dissabte passat al saló de plens de l’Ajuntament de Berga: la conferència “Quan el Barça va baixar a la mina”. Conduïda pel periodista Isaac Vilalta, la xerrada es va remuntar fins al 14 de gener de 1976, quan el primer equip i el filial del FC Barcelona van disputar un partit amistós a Berga. El motiu era recaptar fons per a les famílies dels 30 miners que havien mort dies abans en la Mina de la Consolació de Fígols.

Aquesta activitat complementa l’exposició “Berga i el Barça”, que repassa el mig segle de vida de la PB Berga i es pot visitar al Museu Comarcal d’aquesta localitat fins a finals del mes de maig. La PB Berga també va albergar recentment la conferència “Barça i Catalunya: Els origens de la simbiosi”, i pròximament programarà la segona part, “Temps de Foscor”, així com la xerrada “La Història dels Penyes”.

Sopar de gala de la PB San Miguel

En el cas de la PB San Miguel, es troba immersa en les celebracions del seu 25è aniversari durant aquesta temporada. Dissabte passat, la penya de San Miguel de Reinante va organitzar un sopar de gala en la qual van col·laborar altres tres penyes veïnes: la PB A Balastrera, la PB Mondoñedo i la PB Blaugranes Asturgalaicos. L’acte va comptar amb la presència de Josep Ignasi Macià, directiu del FC Barcelona, i del president de la PB San Miguel, José Carlos Díaz, a més de molts socis i amics de l’entitat barcelonista.

A més dels preceptius parlaments i del lliurament mutu de records de l’esdeveniment, la vetllada va incloure un reconeixement de fidelitat a tres socis de la penya per la seva pertinença ininterrompuda des de la seva creació d’aquesta. Durant els últims mesos, els actes del 25è aniversari de la PB San Miguel han inclòs diverses trobades amb els seus socis, un viatge a Barcelona i l’edició d’una samarreta commemorativa. Tot això culminarà el pròxim 25 de juny amb la 30a Xuntanza de Peñas Barcelonistas Gallegas, on dos dels seus socis seran guardonats.