Assemblea de la Federación de Extremadura al 40è aniversari de la PB Guareña

L’esdeveniment va reunir al voltant de 200 persones, amb prop de 40 penyes extremenyes representades.

El col·lectiu de penyes barcelonistes d’Extremadura ha viscut un cap de setmana intens a la localitat de Guareña, a la província de Badajoz. Allá, hi va tenir lloc una doble cita per a totes elles: l’Assemblea General de la Federación de Peñas Extremeñas del FC Barcelona i les celebracions del 40è aniversari de l’entitat local, la Peña Barcelonista Guareña.

La jornada va arrencar a primera hora de la tarda amb l’assemblea, en la qual hi van estar representades prop de 40 penyes arribades des de tot el territori extremeny. Conduïda pel president de la Federación de Peñas Extremeñas, Miguel Ángel Cruz, la reunió va repassar, entre altres qüestions, la situació actual de l’entitat i del moviment de penyes en general, així com els pròxims desplaçaments del primer equip en els quals les entitats barcelonistes extremenyes seran protagonistes.

40è aniversari en gran

Una vegada finalitzada l’assemblea, van començar els actes de celebració del 40è aniversari de la PB Guareña, amfitriona de l’esdeveniment. En primer lloc, la comitiva blaugrana va ser rebuda a l’Ajuntament de Guareña per part de l’alcalde de la localitat, Abel González, juntament amb dos dels seus regidors. A més de Miguel Ángel Cruz, hi van ser presents Diego Pérez, president de la PB Guareña, i Ricardo Serna, exjugador i membre de la Agrupació de Jugadors del Barça. Va haver-hi parlaments, intercanvi d’obsequis commemoratius i signatura del Llibre d’Honor del consistori.

A continuació, la celebració es va desplaçar fins a la seu de la PB Guareña. Allí, davant de nombrosos socis de l’entitat barcelonista, Pérez, Serna i Cruz van descobrir una placa commemorativa amb motiu del 40è aniversari de l’entitat. Finalment, la celebració va culminar amb una festa de gala a la qual van assistir al voltant de 200 penyistes procedents de prop de 30 penyes. A més dels parlaments i el repartiment d’obsequis a tots els assistents, es va fer un homenatge als penyistes amb més trajectòria dins de la PB Guareña.

Amb motiu del seu 40è aniversari, la PB Guareña també havia organitzat, des del dia anterior, una exposició històrica de samarretes del FC Barcelona. Coordinada pel periodista José Luis Vela, propietari d’aquesta col·lecció, l’exposició va mostrar més de 50 exemplars, tots ells amb un significat especial. Aquesta iniciativa va atreure un gran nombre d’assistents.