Assemblees de Federacions de Penyes a tot el territori

Les federacions de Terres de l’Ebre, Empordà i Catalunya Nord, València i Marina Alta, Baix Llobregat, Castilla y León, Galicia i Málaga s’han reunit per a tractar el futur de les penyes i programar noves activitats per als propers mesos.

Després del Plenari del Consell de Penyes celebrat a finals de gener a la seu de la Confederació Mundial de Penyes, les diverses Federacions han anat convocant les seves respectives assemblees al seu territori. En elles, han traslladat a les seves penyes les principals conclusions del citat Plenari, i també han planificat els principals actes que tindran lloc en els propers mesos als seus territoris.

Tres assemblees el cap de setmana passat

La Federació de Terres de l’Ebre, amb el seu president Ramón Fibla al capdavant, va celebrar la seva assemblea a la localitat de Móra la Nova, on es va fer un repàs general a la situació de les penyes, es va aprovar el balanç de comptes i es va informar dels acords amb Aficiones Unidas. També es van concretar els aniversaris i trobades de penyes que es faran durant el 2024, amb especial èmfasi en la 30a Trobada de Penyes de l’Ebre que se celebrarà a la tardor a l’Ampolla.

També es va reunir la Federación de Castilla y León, amb la presència de 18 penyes del territori encapçalades pel seu president, Nicolás Pérez. El present i el futur de l’entitat, i del moviment de penyes en general, van ocupar part de l’assemblea. També es va posar data a la 19a Trobada de Penyes de la Federación de Castilla y León, que tindrà lloc a l’octubre juntament amb el 25è aniversari de la PB Cuellerana Nicolau Casaus.

A Andalusia, va ser el torn de la Federación de Peñas de Málaga y Provincia, encapçalada pel secretari de la Federación de Peñas de Andalucia, Ceuta y Melilla, Diego Peral. Es van debatre diversos temes d’actualitat i futur de les penyes, i es va informar de la pròxima Convivencia de Peñas de Andalucía, la 4a edició de la qual serà el proper mes de maig a Almerimar. Allà, hi haurà una agenda carregada d’actes durant tres dies per a tots els barcelonistes.

També a Galícia i Empordà i Catalunya Nord

La Federación de Peñas Barcelonistas Galegas ha estat una altra que ha celebrat la seva assemblea. Va ser a Boiro (A Coruña), amb 20 penyes representades i sota la conducció de Salvador Cerviño, president de la Federación de Peñas Galegas. Es va repassar la situació del moviment de penyes al seu territori i es van aprovar els comptes de 2023, entre altres qüestions. A més, l’assemblea va aprovar concedir a la PB Boiro l’organització de la XXXI Xuntanza de Peñas Barcelonistas Galegas, que tindrà lloc l’any 2025.

Una setmana abans, la seu de la Penya Blaugrana L’Escala va acollir l’assamblea de la Federació de Penyes de l’Empordà i Catalunya Nord, amb la presència de 23 penyes d’aquest territori. A la reunió, encapçalada pel president de la citada federació, David Falgàs, es va fer balanç de comptes i aprovació del pressupost per a la nova temporada. També es va informar de la intenció de recuperar la Trobada de Penyes de la Federació Empordà i Catalunya Nord, preveient que es pugui celebrar aquest estiu.

Baix Llobregat i València i Marina Alta, les més matineres

L’assemblea general de la Federació de Penyes del Baix Llobregat es va celebrar al local de la PB Sant Andreu de la Barca, on hi van assistir 18 penyes del territori. Encapçalats per Vicenç Notari, president de la Federació Baix Llobregat, els penyistes van fer balanç de comptes i van aprovar el nou pressupost per al curs actual. A més d’abordar qüestions sobre el Carnet de Penyista digital, es va informar que el proper mes de juny se celebrarà la 8a Trobada de Penyes de la Federació Baix Llobregat a la Penya Barcelonista L’Avenç d’Esplugues de Llobregat.

Finalment, la Federació de Penyes de València i la Marina Alta va celebrar la seva assemblea a Dénia, amb 24 penyes representades i el president de la Federació, Miquel Gomis, al capdavant. Entre altres qüestions, es va repassar l’últim informe de la Confederació Mundial de Penyes, i també es van començar a planificar esdeveniments com l’Aplec de Penyes, que probablement se celebrarà en la mateixa localitat de Dénia a principis d’estiu. També es van presentar novetats en la composició de la junta directiva de l’entitat.