El Consell de Penyes celebra un nou Plenari

La reunió va comptar amb la presència de gairebé totes les Federacions territorials i la participació d’Aficiones Unidas.

La seu de la Confederació Mundial de Penyes va ser l’escenari, dissabte passat, d’un nou Plenari del Consell de Penyes. A la reunió, encapçalada pel president de la Confederació, Antoni Guil, hi van participar la pràctica totalitat dels presidents de les 30 Federacions territorials; la gran majoria de forma presencial, i alguns en mode telemàtic. També hi va ser present Jorge Guerrero, president d’Aficiones Unidas, entitat de la qual forma part la Confederació Mundial de Penyes al costat d’altres 34 federacions de penyes d’equips de 1a i 2a Divisió del futbol espanyol.

Treball de les comissions

El Plenari va repassar la labor que estan duent a terme les tres Comissions de Treball de la Confederació Mundial de Penyes i les seves respectives subcomissions. En el cas de la Comissió Sociocultural, es va fer un repàs dels actes i activitats que la Confederació organitza per a les Federacions i penyes, així com de noves propostes. També es va exposar l’estratègia de responsabilitat social corporativa de la Confederació, un àmbit que l’entitat vol potenciar. La passada temporada, la Confederació, les Federacions i les penyes van organitzar i/o van col·laborar en 300 actes de caràcter solidari.

A continuació, la Comissió Institucional i Serveis va presentar els últims temes tractats en les seves reunions, com la gestió d’entrades i desplaçaments, i també qüestions relacionades amb el trasllat a Montjuïc o el futur Espai Barça. Aquesta comissió s’encarrega de fer arribar al Club aquestes inquietuds dels socis, 18.000 dels quals formen part del moviment de penyes.

Finalment, la Comissió Econòmica i Màrqueting va exposar la situació actual de la Confederació a nivell de patrocinis, col·laboracions amb altres entitats i també en l’àrea de comunicació. També es va presentar el Carnet de Penyista Digital 2024, del qual la Confederació expedirà al voltant de 160.000 unitats per a tots els penyistes. La comissió va presentar també els comptes de les temporades 2021-22 i 2022-23, que van ser aprovats per unanimitat, i va subratllar l’objectiu d’estabilitat econòmica.

Presència d’Aficiones Unidas

Durant la seva intervenció en aquest nou Plenari del Consell de Penyes, el president d’Aficiones Unidas, Jorge Guerrero, va explicar als membres del Consell de Penyes els últims avanços que aquesta entitat està duent a terme en benefici de tots els aficionats. Acords com les entrades a 30 euros o les subvencions d’autocars i La Liga Bar van despertar un gran interès entre tots els presents. A més, es va presentar el Pla Estratègic d’Aficiones Unidas, en el qual la Confederació està jugant un paper important.