Entrades visitants a 30 euros: un triomf promogut per Aficiones Unidas

Paper clau de l’entitat, de la qual forma part la Confederació Mundial de Penyes. L’acord posa en valor l’important rol que juguen les aficions en el futbol espanyol

Una de les grans novetats de la Lliga EA Sports 2023-2024, que es posa en marxa d’aquí un mes, implica de ple a un col·lectiu molt valuós dins del futbol espanyol: les aficions. Es tracta de l’acord anunciat per la Lliga la setmana passada sota el qual 15 clubs de Primera Divisió establiran un paquet fix de 300 entrades a un preu de 30 euros per a les aficions visitants. Aquesta històrica decisió, que beneficiarà directament a tots els aficionats, ja siguin socis, abonats o penyistes dels clubs, respon a una llarga reivindicació per part d’Aficiones Unidas, que ha estat lluitant molt temps perquè arribés aquest canvi.

L’entitat aglutina a 36 federacions de penyes d’equips de Primera i Segona Divisió, entre elles la Confederació Mundial de Penyes del FC Barcelona, amb la qual impulsa bona part dels seus projectes de futur; sempre, amb els socis i les aficions com a focus principal. Gràcies a la seva insistència, i a la relació constant amb La Lliga, s’ha pogut arribar a aquest acord. El seu anunci, precisament, es va fer després de la celebració del XIX Congrés Nacional de Penyes d’Aficions Unides.

A Segona Divisió ja fa anys que hi ha un acord

L’oferta d’entrades a preus assequibles per a aficions visitants és un projecte que Aficiones Unidas ja va promoure, amb èxit, entre els clubs de Segona Divisió. En aquest cas, l’entitat va aconseguir que, fa uns anys, els equips de la categoria de plata del futbol espanyol establissin un preu de 15 euros en les entrades per als aficionats de l’equip visitant. D’altra banda, aquesta mesura ja s’aplica també en una competició de referència com la Premier League.

La lluita pels drets i beneficis de les aficions del futbol espanyol és una prioritat per a Aficiones Unidas des de la seva creació, l’any 1999, així com la concòrdia entre totes elles. Són uns valors que la Confederació Mundial de Penyes comparteix plenament.