El cicle de conferències “Barça i Catalunya” visita de nou la PB Luxemburg

La 2a part de la conferència, “Temps de Foscor”, va ser part de la celebració del 15è aniversari de la PB Luxemburg

L’expedició responsable de la conferència “Barça i Catalunya: Temps de Foscor”, formada per Salva Torres, Xavier Gamper i Aksana Vayevoda, va tornar a creuar fronteres per visitar de nou el territori de Luxemburg. Ho van fer convidats per la Penya Barça de Luxemburg (Federació Món), que va voler celebrar el seu 15è aniversari acostant als seus socis la Història del FC Barcelona i els seus vincles amb la societat catalana.

L’acte va tenir lloc al Centre Català de Luxemburg, seu de la penya barcelonista, i entitat que difon el coneixement de la llengua, la cultura i les tradicions catalanes. La sala es va omplir amb més d’una quarantena de persones. La conferència també va servir com a presentació del llibre homònim “Barça i Catalunya: Temps de Foscor”, obra de Salva Torres i Frederic Porta, amb pròleg del 130è president de la Generalitat de Catalunya i eurodiputat, Carles Puigdemont.

De la Cruz va ser l’estrella de l’acte

Entre altres qüestions, la conferència va relacionar el sacrifici i implicació dins del Club per part d’aquells jugadors llegendaris dels difícils anys 40 i 50 amb el paper que han tingut jugadors de finals del segle XX; no només futbolistes, sinó tots aquells que, en diferents seccions, han vestit la samarreta durant molts anys. Són figures que han continuat sent part del FC Barcelona, a través de les associacions d’antics jugadors, i que han compartit amb les penyes el record dels millors moments. I una d’aquestes llegendes és, sense cap mena de dubte, l’exjugador de bàsquet Juan Domingo De la Cruz, qui precisament va participar a aquest acte.

De la Cruz va ser presentat amb un vídeo que el va emocionar, i a continuació va pujar a l’escenari on l’esperaven la coordinadora de les conferències, Aksana Vayevoda, i la periodista de RAB Radio i presentadora del programa La Taberna del Barça (que s’emet online dilluns de 22 a 23 h), Queralt Arias. Totes dues van preparar una interessant bateria de preguntes històriques i també d’actualitat que, amb les respectives respostes del convidat, van provocar l’atenció continuada dels assistents.

Des de la seva arribada a Catalunya des d’Argentina, fins el Barça actual, passant per la famosa final de la Recopa a Grenoble i els duels mantinguts amb el gegant soviètic Vladimir Tkachenko, no va quedar res per explicar per part del “Lagarto” De la Cruz. Un cop més, va demostrar una gran habilitat per enganxar el públic en totes les anècdotes explicades.

Més de 100 representacions de la conferència

L’organització per part del president del Centre Català i de la PB Luxemburg, Jordi Gairín, va ser molt lloada pels ponents. Tan sols es va trobar a faltar la presència de l’ambaixador espanyol a Luxemburg, José Maria Rodríguez Coso, reconegut culer, qui es va excusar a l’últim moment a causa d’un assumpte diplomàtic urgent. La segona absència, ja anunciada prèviament, fou la de l’exjugador Rafael Zuviría.

Deixant de banda aquest entrebanc, la trobada cultural va satisfer tots els presents, que no van deixar de preguntar a Xavier Gamper quan arribaria la tercera entrega d’aquest cicle “Barça i Catalunya”, que a Luxemburg va assolir un total de 136 representacions.