La Confederació, present al XVIII Congrés Nacional de Penyes a Almeria

Amb la presència de 800 persones en representació de més de 30 federacions de penyes de clubs de 1ª y 2ª Divisió, l’esdeveniment va fomentar la germanor entre les aficions espanyoles

El moviment de penyes barcelonistes va ser present un any més al Congrés Nacional de Penyes de la mà de la Confederació Mundial de Penyes. Després de ser ajornada l’any passat degut a les restriccions per la Covid-19, la XVIII edició de l’esdeveniment organitzat per Aficiones Unidas va poder celebrar-se amb tota normalitat. Ho va fer a la ciutat d’Almeria els dies 24, 25 i 26 de juny, i amb èxit d’assistència. Va reunir vora 800 aficionats en representació de 32 federacions de penyes d’equips de LaLiga Santander i LaLiga Smartbank.

Per part de la Confederació Mundial de Penyes, va assistir al Congrés el seu president, Antoni Guil, també en qualitat de vicepresident d’Aficions Unides. També hi van ser Diego Peral, José Antonio Adame, José García i Raúl Gómez, membres de la junta directiva de la Federación de Peñas Barcelonistas de Andalucía, Ceuta y Melilla.

Agenda plena

El Congrés es va posar en marxa divendres 24 amb una recepció al saló de plens de l’Ajuntament d’Almeria. Allà, les autoritats locals es van trobar amb representants de totes les federacions de penyes assistents.

El dia fort va ser dissabte 25, quan es va celebrar l’acte central del Congrés de Penyes a l’Auditori Municipal d’Almeria. Allà, els assistents van poder escoltar una conferència de Javier Tebas, president de la LFP, així com els parlaments de les diferents autoritats andaluses presents. A més del president d’Aficiones Unidas, José Manuel Mateos, també va intervenir com a amfitriona la presidenta de la Federación de Peñas de la UD Almería, Mónica Ruiz.

Precisament, Ruiz va rebre un obsequi de la Confederació Mundial de Penyes durant la jornada final, el diumenge 26. Aquell dia, els assistents es van reunir en l’estadi Juegos del Mediterráneo d’Almeria. Les tres jornades es van completar amb diverses activitats culturals i d’oci.

Fraternitat

El XVIII Congrés Mundial de Penyes d’Aficiones Unidas es va convertir, un any més, en un espai de trobada i diàleg on es van promoure els valors humans i esportius, sense espai per a la violència en l’esport. Uns valors que la Confederació Mundial de Penyes, les seves Federacions territorials i totes les penyes barcelonistes promulguen al voltant del món. Així doncs, l’ambient fraternal i festiu va ser la tònica de l’esdeveniment. També va haver-hi el moment per a reivindicar la importància de les aficions en el futbol.