La XXII Trobada de Penyes de Castelló reuneix més de 300 penyistes

La Peña Barcelonista de Segorbe, que va celebrar el 60è aniversari de la seva fundació, va ser l’amfitriona de l’esdeveniment

El cap de setmana passat, la localitat castellonenca de Sogorb va ser l’escenari d’una doble celebració blaugrana: la XXII Trobada de Penyes del FC Barcelona de les Comarques de Castelló i el 60è aniversari de l’entitat local, la Peña Barcelonista de Segorbe. En el transcurs de dues jornades amb diverses activitats programades, l’esdeveniment va congregar més de 300 penyistes culers. En total, una vintena de penyes hi van ser representades; la majoria de la província de Castelló, però també d’altres procedents de territoris propers.

La Trobada es va posar en marxa divendres a la tarda amb la celebració d’un col·loqui a càrrec de tres membres de la Agrupació de Jugadors del FC Barcelona: Ricardo Serna, Juan José Estella i Juan Manuel Asensi. Sota la moderació del periodista Joan Poquí, els tres exjugadors van recordar les seves vivències vestint la samarreta blaugrana i van comentar l’actualitat de l’equip. També van respondre a les preguntes del públic. A la nit, va tenir lloc un sopar popular amb tots els assistents a la Trobada.

Agenda completa

La jornada del dissabte va arrencar amb un multitudinari esmorzar popular. Tot seguit, es va fer una visita per Sogorb fins a arribar a l’Ajuntament, on la comitiva va ser rebuda per l’alcaldessa de la localitat. Per part del Club, hi va assistir el president del FC Barcelona Atlètic, Jordi Casas, mentre que la Confederació Mundial de Penyes va estar representada per Ximo Grifol, president de la Federació de Penyes de Castelló. També hi van assistir el president de la Federació d’Astúries i Cantàbria, Pablo Asensio, i el president de la Federació d’Extremadura, Miguel Ángel Cruz. El president de la PB Sogorb, José Benedito, va exercir d’amfitrió.

Després de la recepció, es va celebrar la tradicional cercavila amb totes les penyes lluint els seus respectius estendards. L’esdeveniment va finalitzar amb un dinar de germanor amb els més de 300 penyistes presents. En el seu transcurs, van tenir lloc els diferents parlaments, en els quals Ximo Grifol va reivindicar el treball de la Confederació Mundial de Penyes i les seves Federacions territorials per al col·lectiu de penyes i tot el barcelonisme en general.

La Trobada es va convertir en tot un esdeveniment per a la localitat de Sogorb. No en va, la seva penya és la més longeva de tota la Comunitat Valenciana. També és la cinquena amb més anys entre totes les fundades fora de Catalunya.