La PB Totana i PB Santa Pola treballen per a la reinserció social

La PB Totana col·labora amb la PB Santa Pola en un programa de sortides programades enfocades a la reinserció social per a les persones privades de llibertat del Centre Penitenciari de Múrcia I

Un cop més, la Penya Barcelonista de Totana (Federación de Peñas de Murcia) ha tornat a fer una acció solidària enfocada a la reinserció social. En aquesta ocasió, la penya ha col·laborat amb la Penya Barcelonista de Santa Pola (Federació de Penyes d’Alacant), l’Ajuntament de Santa Pola i diferents empreses i comerços de la localitat per realitzar una sortida a la ciutat de Santa Pola amb persones privades de llibertat del Centre Penitenciari de Múrcia I. Amb aquesta sortida programada, es va establir un marc de convivència on els participants van poder gaudir visitant diferents espais de la localitat, com ara el Museu de Santa Pola o l’illa de Tabarca. També van poder degustar alguns productes típics de la regió al Restaurant Paco Baile.

Juan Carrión, president de la Federació de Penyes de Múrcia i de la PB Totana, va voler donar especial agraïment a Paco Baile, president de la Federació de Penyes d’Alacant i de la PB Santa Pola, per tornar a aportar el seu gra de sorra en aquest projecte. La seva col·laboració ha permès que aquesta sortida es consolidi en el sí del Centre Penitenciari de Múrcia I, per tal d’aconseguir un major èxit en el pla de sortides per a la reinserció.

Des de l’any 2014, la PB Totana col·labora amb el programa Matrix Penitenciari, que es desenvolupa al centre penitenciari Múrcia I i ajuda persones privades de llibertat en el procés de deshabituació del consum de substàncies tòxiques. En la seva vuitena edició, hi van participar més de 100 persones privades de llibertat. Entre altres, una de les darreres accions de la penya en el marc d’aquest programa va ser un Taller de Mindfulness.