El 50è aniversari de la PB Manlleu vesteix de gala la localitat osonenca

Tretze penyes de la Federació d´Osona i Ripollès es van unir a la celebració de la PB Manlleu, que és la més longeva de tot aquest territori

Una de les penyes barcelonistes més llegendàries del territori català, la Penya Barcelonista de Manlleu, va celebrar el 50è aniversari amb un cap de setmana sencer d’activitats a la seva localitat. Al llarg de tres dies, més d’un centenar de persones van participar als diferents actes. Entre elles, hi van ser presents membres de tretze penyes més de la Federació de Penyes d’Osona i Ripollès, que no es van voler perdre la festa de la PB Manlleu.

Exposició

Els actes van començar divendres amb la inauguració al Museu Industrial del Ter de l’exposició fotogràfica “50 anys fent penya, fent Barça i fent Manlleu”. Aquesta mostra repassa les imatges més icòniques de les cinc dècades d’història de la PB Manlleu i estarà oberta fins el 2 d’octubre. L’endemà, va arribar el torn de la conferència “Barça i Catalunya. Els orígens de la simbiosi”, a càrrec de Salva Torres, vicepresident de la Confederació Mundial de Penyes, i Xavier Gamper, nét del fundador del FC Barcelona. Prop de 40 persones van assistir al local social de la PB Manlleu per escoltar-los atentament.

Fi de festa

Finalment, diumenge va tenir lloc la recepció a l’Ajuntament de Manlleu. Hi van participar Jordi Pueyo, membre de la Comissió Social del FC Barcelona; Dionís Crusellas, president de la Federació de Penyes d’Osona i Ripollès; els exjugadors Ricardo Serna i Paco Martínez; i el president de la PB Manlleu, Guillem Riera.

Tot seguit, va tenir lloc el dinar de gala amb tots els assistents. Aquest va incloure el lliurament d’obsequis a l’entitat homenatjada, i també el reconeixement als expresidents de la PB Manlleu. A més, la penya va rebre la felicitació del president del FC Barcelona, Joan Laporta, mitjançant un missatge de vídeo.