La conferència “Barça i Catalunya” arriba als adolescents

L’Institut Jaume Huguet de Valls es va omplir d’estudiants entre 17 i 19 anys que van conèixer els detalls dels primers anys d’història del FC Barcelona i el seu pes en la societat catalana.

El cicle de conferències “Barça i Catalunya”, impulsades per la Confederació Mundial de Penyes, segueix sumant èxits i quilòmetres de forma incansable. I ho fa arribant a totes les penyes del territori, però també a altres públics interessats en conèixer de prop la història del FC Barcelona i el seu lligam amb la societat catalana, així com els inicis del moviment de penyes barcelonistes.

La última visita d’aquesta iniciativa, amb la qual s’ha assolit la xifra de 120 conferències des de febrer de 2018, ha estat especial i també més exigent, ja que per primera vegada s’introduïa en un centre d’ensenyament i es dirigia a un públic adolescent. El lloc escollit va ser l’Institut Jaume Huguet de Valls, on la sala d’audiovisuals es va veure desbordada amb les 85 places ocupades per alumnes d’entre 17 i 19 anys, professors, penyistes i barcelonistes en general. No es van perdre l’ocasió el vicepresident de la Federació de Penyes de Tarragona Nord, Joan Amigó, i diversos membres de la junta directiva de la Penya Barça Valls, encapçalats pel seu president Antoni Ceperuelo.

Molt interès

Com sempre, la conferència va estar conduïda per Salva Torres, vicepresident de la Confederació Mundial de Penyes, i Xavier Gamper, nét del fundador del Club, que en aquest cas van presentar la primera part del cicle: “Els orígens de la simbiosi”. I el repte no va poder sortir millor, ja que els alumnes van mostrar un gran interès en tot moment, fins al punt de resistir-se a marxar i quedar-se amb ganes de més.

Durant l’acte, Joan Amigó va entregar al director de l’Institut Jaume Huguet, Josep Maria Solé, una litografia en nom de la Federació Tarragona Nord i de la Confederació Mundial de Penyes. De la mateixa manera, Salva Torres va lliurar respectivament dos llibres “Barça i Catalunya” als Departaments de Llengua Catalana i de Ciències Socials d’aquest centre educatiu.

Cap de setmana amb l’agenda plena

Aquesta novetat en el cicle de conferències “Barça i Catalunya” va arribar després d’un intens cap de setmana amb triple cita a penyes d’arreu del territori. La primera parada va ser el divendres en la Penya Barcelonista de Mataró (Fed. Maresme), que va albergar la primera part de la conferència, “Els orígens de la simbiosi”, a la Biblioteca Antoni Comas, amb la presència de mig centenar de penyistes. L’endemà, va arribar el torn de la Penya Blau i Grana de Berga (Fed. Bages, Berguedà i Cerdanya), que, dins dels actes del seu 50è aniversari, va oferir a la seva seu també la primera part de la conferència. Finalment, la Penya Barcelonista d’Olesa (Fed. Baix Llobregat) va albergar el diumenge la segona part de la xerrada “Temps de Foscor” a la Casa de Cultura de la seva localitat.