Més de 250 persones a la XXIII Trobada de Penyes de les Comarques de Castelló

La festa barcelonista va tenir lloc el passat divendres i dissabte a Ribesalbes, i va commemorar també el 28è aniversari de la penya d’aquesta localitat

Les terres castellonenques han demostrat, un cop més, la gran passió barcelonista que s’hi respira. El cap de setmana passat, la localitat de Ribesalbes es va vestir de gala per a albergar la XXIII Trobada de Penyes Barcelonistes de les Comarques de Castelló, i també el 28è aniversari de la penya local, la Penya Barcelonista Ribesalbes. En total, més de 250 persones van participar a la celebració durant els dos dies en què va transcórrer. En l’organització, la Federació de Penyes de les Comarques de Castelló i la PB Ribesalbes van tenir la col·laboració d’altres penyes del territori com la PB Sueras i la PB El Templat.

Col·loqui amb exjugadors

Els actes van arrencar el divendres al vespre amb la celebració d’un col·loqui a la seu de la PB Ribesaltes, que va estar conduit pel president de la Federació de Penyes de les Comarques de Castelló, Ximo Grifol. Hi van participar els exjugadors blaugrana Manolo Clares i Félix Palomares, que van recordar la seva època com a integrants del primer equip del FC Barcelona, i també l’exàrbitre Juan Ansuategui Roca, que va valorar l’evolució de l’arbitratge en el futbol fins avui. Tots ells van comentar també temes d’actualitat sobre el FC Barcelona i el futbol en general.

Entre el públic, va destacar la presència d’Antoni Guil, president de la Confederació Mundial de Penyes; Vicenç Notari, president de la Federació de Penyes del Baix Llobregat; i Paco Baile, president de la Federació de Penyes d’Alacant. També hi va ser el president de la PB Ribesalbes, Florencio Medina. Un cop acabada la xerrada, va tenir lloc un sopar de germanor amb tots els assistents a la mateixa seu de la penya.

Actes institucionals

La jornada del dissabte va començar amb un esmorzar popular que va precedir un dels moments més icònics de la Trobada de Penyes Barcelonistes de les Comarques de Castelló: la concentració de totes les penyes assistents i la cercavila d’estendards fins l’ajuntament. Hi van participar una vintena de penyes, la majoria de la Fed. Comarques de Castelló però també alguna arribada d’altres territoris, com la PB Tona (Fed. Osona i Ripollès) o la PB Almagro i la PB “Los Pedroteños” (Fed. Castilla-La Mancha).

En aquest esdeveniment, es va sumar als assistents el vicepresident del FC Barcelona, Antonio Escudero, així com el vicepresident de la Confederació Mundial de Penyes, Salva Torres. La comitiva blaugrana va ser rebuda amb tots els honors a l’Ajuntament de Ribesalbes. Finalment, tots els assistents es van traslladar al Parador de Ribesalbes per a celebrar el dinar de gala que va posar punt i final a dues jornades amb un gran ambient de germanor barcelonista.