El moviment de penyes, sempre al costat de les persones amb diversitat funcional

Una de les últimes iniciatives és la de la PB Palafrugell, la PB Palamós, la PB La Bisbal i la PB Montgrí, que organitzen entrenaments setmanals de futbol

El Dia Internacional de les Persones amb Diversitat Funcional, que es commemora cada 3 de desembre, es viu amb especial sensibilitat en el sí del moviment de penyes barcelonistes. I és que aquest col·lectiu ha estat des de sempre una de les seves prioritats a l’hora d’organitzar accions integradores de tot tipus, tant des de l’àmbit esportiu com des del social.

Una de les més recents és la iniciativa impulsada per la Penya Barcelonista de Palafrugell, la Penya Barcelonista La Bisbal d’Empordà, la Penya Barcelonista Montgrí i Comarca i la Penya Barcelonista de Palamós, totes de la Federació de Penyes de l’Empordà i Catalunya Nord. Totes elles han volgut facilitar a les persones amb diversitat funcional la possibilitat de jugar a futbol organitzant cada dilluns una sessió entrenament a l’Estadi Municipal Josep Pla i Arbonès de Palafrugell. L’objectiu és eminentment lúdic i formatiu, però amb la voluntat de disputar més endavant alguns partits amistosos, i amb la possibilitat de participar al torneig MIC Integra a l’horitzó.

En col·laboració amb la Fundació Vimar i l’Associació Afatram, ambdues del Baix Empordà, ja són 15 els nois i noies amb diversitat funcional que participen d’aquesta iniciativa. A tots ells i elles, se’ls ha dotat de tot l’equipament necessari per a dur a terme els entrenaments, i compten amb dos entrenadors, un fisioterapeuta i també una psicòloga.

Cada cop més equips inclusius

La presència d’equips formatius per a joves amb diversitat funcional reflecteix a la perfecció els valors pels quals es mou el moviment de penyes barcelonistes, i aquests segueixen proliferant poc a poc. D’entrada, cal subratllar la PB Special Barça, de la Fed. Barcelonès Oest, centrada precisament en el futbol inclusiu, i que ha dotat de forma important la plantilla del Barça Genuine, equip oficial del Club.

D’altra banda, destaca l’acció que duen a terme la CB Terlenka (Fed. Baix Llobregat) i la PB Sant Cugat del Vallès (Fed. Vallès), dues penyes de l’Agrupació de Futbol de Clubs i Penyes del FC Barcelona que compten amb equips inclusius. Precisament, la PB Sant Cugat ha organitzat aquesta setmana un partit amistós contra l’equip inclusiu CFU Mira-Sol com a part de les celebracions del seu 42è aniversari. També dins de l’Agrupació de Penyes i la Federació del Vallès, la PB La Roca acaba de posar en marxa el seu equip Genuine, demostrant així que l’aposta per la integració de les persones amb diversitat funcional segueix ben viva.