Les penyes contribueixen a la marea blaugrana a Oporto

Més de 800 penyistes desplaçats des de diversos punts del territori van animar l’equip i van celebrar la primera victoria europea a domicili de la temporada.

Primer desplaçament europeu de la temporada, i enèsima demostració de la gran força que té el moviment de penyes barcelonistes quan es tracta de recolzar l’equip arreu del continent. Dels més de 1.500 culers que van viatjar a la ciutat d’Oporto per a assistir al duel de Champions League entre Porto i Barça, més de 800 van ser membres de penyes que no es van voler perdre aquesta primera gran cita de la temporada. Tots ells van formar una autèntica marea blaugrana a la ciutat d’Oporto.

La proximitat geogràfica va permetre que un gran nombre de penyistes de les Federacions d’Extremadura, Galícia o Castilla y León es desplacessin per carretera fins a la ciutat portuguesa, omplint autocars des de diferents punts. D’altra banda, tampoc s’ho van perdre entitats d’altres Federacions del territori espanyol, i per descomptat les de la Federació Món, que van tornar a tenir una notable presència a les grades de l’Estadi do Dragao. Totes elles han tornat amb la satisfacció del triomf per 0-1 aconseguit per l’equip blaugrana.

Trobada prèvia i festa a l’estadi

La jornada a Oporto va començar a primera hora de la tarda a la trobada prepartit que les penyes van organitzar a la Plaça da Ribeira, al costat del riu Duero. Allà, centenars de socis, penyistes i aficionats culers arribats de diferents punts van trobar-se per a compartir la prèvia del partit i fer que la ciutat portuguesa sentís la passió blaugrana per part de tots. Els càntics constants i el bon ambient ja feien presagiar que el dia acabaria de manera positiva.

A continuació, tots els assistents es van desplaçar fins a la seu del partit, l’Estadi do Dragao, on van animar incansablement l’equip i el van empènyer a resistir i defensar el gol d’avantatge fins el xiulet final. Un cop més, els jugadors van agrair el recolzament de l’afició, que ja té marcades al calendari les properes sortides de Champions League: a Hamburg el 7 de novembre i a Anvers el 13 de desembre.