Les penyes segueixen fomentant el futbol base arreu del món

La PB Maria de La Salut, la PB Collblanc-Les Corts i la PB Rincón del Barça México han calçat les botes als més petits.

El foment del futbol, i de l’activitat esportiva en general, entre els més petits és un dels molts valors que defineixen les penyes barcelonistes arreu del món. Recentment, algunes penyes ho han posat de manifest a través de diverses activitats o iniciatives que han dut nens i nenes a calçar-se les botes i sortir al camp.

Una d’aquestes entitats ha estat la Penya Barcelonista Maria de La Salut, de la Federació de Penyes de les Illes Balears. En col·laboració amb aquesta federació i amb l’equip local, el F.C. Maria de la Salut, l’Escola Municipal de futbol de la penya barcelonista va organitzar una Diada de Futbol el passat diumenge. L’escenari va ser el Poliesportiu Maria de la Salut, on es van reunir diversos equips per a compartir un matí futbolístic i festiu amb protagonisme per als més joves.

A l’altra banda de l’Atlàntic, la Penya Rincón del Barça en México, pertanyent a la Federació Món, també va posar en escena el seu equip infantil. Concretament, l’entitat barcelonista mexicana va participar a la 9a Copa Yucatán Internacional de Futbol Platja, disputada a la localitat de Mérida. Recentment, la PB Rincón del Barça en México s’ha expandit a aquesta regió del Yucatán amb l’objectiu de seguir ampliant la seva comunitat al seu país. En aquesta ocasió, els penyistes més joves van ser els protagonistes.

Aposta pel futbol base femení a la PB Collblanc-Les Corts

Una altra penya que ha intensificat la seva aposta pel futbol base, i en aquest cas el femení, és la Penya Barcelonista Collblanc-Les Corts. L’entitat de la Federació del Barcelonès Oest va posar en marxa fa un mes dos entrenaments setmanals per a noies de diverses edats, de forma gratuïta i sense cap compromís. D’aquesta manera, la PB Collblanc-Les Corts posa la llavor per a constituir futurs equips femenins que se sumin a la seva sòlida estructura de futbol base. Qualsevol noia interessada pot contactar amb la penya a través de les seves xarxes socials.