Un Sant Jordi blaugrana gràcies al moviment de penyes

Nombroses penyes van instal·lar els seus llocs de llibres i flors, i també van exportar la Diada a nivell internacional

La Diada de Sant Jordi va tornar a omplir els carrers de roses i llibres, i el moviment de penyes barcelonistes li va posar un cop més el toc blaugrana amb la seva participació activa en aquesta jornada tan especial. Amb el suport de la Confederació Mundial de Penyes i les respectives federacions territorials, moltes penyes van instal·lar els seus propis estands a les seves localitats en els quals van lluir els colors del Barça i van contribuir a la festa amb llibres, roses i altres articles blaugranes.

Va ser el cas, entre moltes altres, de la PB Sant Andreu de la Barca, la PB L’Avenç d’Esplugues, la PB La Pulga de Castelldefels, la PB Gavanenca i la PB Cervelló (Fed. Baix Llobregat); la PB Les Corts (Fed. Barcelonès Oest); la PB Mataró i la PB Premià de Dalt (Fed. Maresme); la PB Almogàvers Empordà (Fed. Empordà i Catalunya Nord); la PB Som un Sentiment (Fed. Lleida Sud i la Franja); i la PB Olot i Comarca (Fed. Gironès, Selva, Garrotxa i Pla de l’Estany). Aquesta última, també va donar un caire solidari a la Diada amb la donació de 70 roses a l’Hospital d’Olot.

Exportant la Diada

Gràcies a les penyes barcelonistes de la Federació Món, la Diada de Sant Jordi també es pot viure en diversos punts del planeta. Una de les que ho va celebrar va ser la PB Austin, a l’estat nord-americà de Texas, que per segon any va organitzar una jornada d’intercanvi i donació de llibres amb tots els seus membres, i on tampoc hi van faltar les roses.

Per part seva, la PB London va tornar a ser una de les entitats participants a la Diada de Sant Jordi organitzada per la Delegació de la Generalitat de Catalunya a Londres. L’entitat barcelonista va ser present al mercat de Camden amb una parada plena de llibres, roses i altres articles relacionats amb el FC Barcelona.

Una altra de les penyes que celebra Sant Jordi d’una forma especial és la PB Villabalter (Fed. Castilla i León), que enguany ha organitzat la 5a edició del seu Concurs de Relats Curts. Amb aquesta iniciativa, cerca fomentar l’escriptura entre els seus membres, que han d’inspirar-se i no superar les cent paraules en els seus relats.