Presència culer al 30è aniversari de la Federació de Penyes del RC Celta

La Federación de Peñas Barcelonistas Galegas va estar invitada a l’esdeveniment. Al juny hi haurà nova cita amb el Celta-Barça que tancarà la lliga

La concòrdia entre aficions que promou la Confederació Mundial de Penyes i tot el moviment de penyes barcelonistes va quedar demostrada una vegada més el cap de setmana passat. Aquesta vegada, va ser en un esdeveniment que no va organitzar cap entitat barcelonista, sinó la Federación de Peñas Celtistas, que va commemorar el seu 30è aniversari amb un multitudinari sopar de fraternitat en la localitat de Redondela, prop de Vigo.

Entre els convidats a l’acte, va destacar la presència de Salvador Cerviño, president de la Federación de Peñas Barcelonistas Galegas, així com de la delegada del Consell Consultiu de penyes a Galícia, Nieves Loira. Tots dos van compartir la celebració amb prop de 200 penyistes del RC Celta arribats de diferents punts del territori gallec, encapçalats per Pepe Méndez, president de la Federación de Peñas Celtistas. També hi van ser presents el vicepresident del RC Celta, Ricardo Barros; el president del RC Celta de bàsquet femení, Carlos Álvarez; i l’exjugador del conjunt gallec Milorad Ratkovic.

La presència de Cerviño, la única d’un representant de penyes d’un altre club, s’explica per la gran relació que existeix entre les penyes barcelonistes i celtistas. No en va, totes dues aficions pertanyen a Aficiones Unidas, entitat que agrupa les federacions de penyes de 36 equips del futbol espanyol, i que, entre altres valors, defensa la concòrdia i el respecte entre totes elles.

Properes cites: Celta-Barça i Xuntanza

En poc temps, culers i celtistas tornaran a coincidir. Serà el primer cap de setmana de juny, i amb una doble vessant. D’una banda, la disputa del Celta-Barça de l’última jornada de Lliga, i de l’altra, la celebració de la Convención de la Federación de Peñas Celtistas. En aquest acte, on s’esperen representants de més aficions, també està prevista la presència de Salvador Cerviño, així com d’altres presidents de federacions de penyes barcelonistes d’altres territoris.

De la mateixa manera, s’espera la participació de les penyes del RC Celta a la 30a Xuntanza de Peñas Barcelonistas Galegas, que tindrà lloc el pròxim 25 de juny a la localitat de Nerón. Serà la primera edició d’aquesta trobada després de quatre anys condicionats per la pandèmia.