Reunions de federacions i penyes a Andalusia i Galícia

La junta directiva de la Fed. Andalucía, Ceuta i Melilla, així com les de les seves federacions provincials, van celebrar les seves reunions per a tancar l’any. A Galícia, la PB Barbanza també va fer la seva assemblea.

Últims dies de l’any i segueix l’activitat intensa en el sí de les diverses federacions territorials de penyes barcelonistes que formen part de la Confederació Mundial de Penyes. En trobem un bon exemple a la Federación de Peñas de Andalucía, Ceuta y Melilla, on la seva junta directiva i també les juntes de les respectives penyes a nivell provincial han celebrat diverses assemblees i reunions durant la primera meitat del mes de desembre.

El passat dissabte, dia 3, la junta directiva d’aquesta federació va dur a terme la seva reunió trimestral de tancament d’any a la localitat granadina de Loja, amb la Peña Barcelonista ‘Chapi Ferrer’ com a amfitriona. Allà, la junta, encapçalada pel president de la Federación de Andalucía, Ceuta y Melilla, Rafael Pichardo, va fer balanç de l’any i va abordar les novetats tant en el sí de la federació com del moviment de penyes en general. També va acordar la celebració del 14è Congrés de Penyes d’Andalusia, Ceuta i Melilla entre el 31 de març i el 2 d’abril de 2023 a Órgiva, així com un desplaçament massiu per al partit Barça-Betis, l’últim cap de setmana d’abril.

De manera successiva, van tenir lloc les reunions de juntes directives de les diverses federacions provincials que formen part de l’entitat andalusa. Es van reunir la federació de penyes d’Almeria, la de Granada (a la PB Íllora), la de Màlaga (a la PB Coín) i la de Huelva (a la PB Beas). Com a denominador comú solidari en totes elles, cal destacar que les penyes participants van lliurar aliments al Banc d’Aliments de cadascuna de les localitats que van albergar les reunions.

Reunió a la PB Barbanza

També hi ha hagut reunions de penyes barcelonistes en l’altra punta de la península. Una d’elles ha estat la de la Penya Barcelonista do Barbanza, pertanyent a la Federación de Galicia. Amb la presència del president d’aquesta federació, Salvador Cerviño, i de la representant del Consell, Nieves Loira, la penya va reunir a gairebé un centenar dels seus socis en una assemblea que va repassar la situació actual de l’entitat i va afrontar els seus pròxims passos. La trobada també va servir per a inaugurar el nou local de la PB Barbanza, presidida per Marcelino Somoza.