La solidaritat del moviment de penyes es va multiplicar durant les festes de Nadal

Federacions i penyes van dur a terme accions arreu del territori, amb especial focus a les recollides d’aliments i joguines per a les famílies més necessitades

Les dates nadalenques solen accentuar l’esperit solidari i la voluntat d’ajudar les persones més necessitades. En un col·lectiu com el de penyes barcelonistes, on aquest és un dels valors principals, aquesta circumstància ha tornat a manifestar-se un any més. Les iniciatives solidàries s’han succeït al llarg de tot el territori, amb especial atenció als més petits i també a les famílies més vulnerables.

Visites a hospitals i centres socials

Una entitat que es mobilitza de manera intensa durant aquesta època és la Peña Barcelonista Villabalter, que al desembre va celebrar la seva XIV Navidad Solidaria. L’entitat va visitar el Centre de Dia de Persones Grans i el Centre de Referència Estatal per a Discapacitat i Dependència, tots dos a la seva localitat de San Andrés de Rablanedo, on va celebrar col·loquis i va repartir obsequis blaugranes. La penya, que va comptar amb la col·laboració de la Confederació Mundial de Penyes i de la Federación de Castilla y León, també va organitzar la seva VIII Muestra de Navidad Azulgrana, un concurs de dibuix on hi participen persones dels dos centres citats anteriorment juntament amb els culers més joves de la regió.

Les àrees de pediatria dels hospitals també han estat un dels focus de la solidaritat del col·lectiu de penyes durant els últims dies, en aquest cas per part de dues federacions territorials. A Albacete, la Federación de Peñas de Castilla-La Mancha va visitar el Complex Hospitalari Universitari, on va repartir diverses tauletes entre els petits que han hagut de passar el Nadal en aquest centre. A Palma, la Federació de Penyes dels Illes Balears va acudir a l’Hospital Són Espases per a fer lliurament del xec amb la recaptació obtinguda a la rifa solidària de la seva última Trobada de Penyes, així com de diversos regals blaugranes que van provocar un somriure als joves de la planta de pediatria.

Aliments i joguines per als més vulnerables

Un altre exemple de la mobilització solidària del moviment ha estat el de la Penya Barcelonista de Palafrugell, que pertany a la Federació Empordà i Catalunya Nord. L’entitat culer es va implicar de ple en la campanya “Cap nen sense joguina” de la Creu Roja, i va obrir la seva seu perquè qualsevol persona que volgués ajudar lliurés una joguina. En finalitzar la campanya, la penya els va entregar a la Creu Roja perquè els repartís entre els nens i nenes més desfavorits.

D’altra banda, entitats com la Penya Barcelonista de Torrelameu, de la Federació Ponent Nord, van apostar per la recollida d’aliments. Un any més, els penyistes van recollir queviures no peribles per a lliurar-los al Banc d’Aliments de Lleida, que els ha fet arribar a famílies vulnerables. La PB Torrelameu també va organitzar el tradicional “Tió de Nadal”, amb el qual va mobilitzar a tots els nens de la localitat, que van jugar junts i van obtenir el seu regal.

Per la seva banda, la Peña Barcelonista Pedrito (Fed. Canarias), va tornar a recollir aliments per a l’Associació Copile, que ajuda a famílies vulnerables, i a més va recollir cartes als Reis Mags per a joguines solidàries. També la Penya Familia Blaugrana de Panamá (Fed. Món) va actuar en aquest sentit, amb donacions per part dels seus membres de roba, joguines i aliments a un menjador social infantil pròxim a la capital panamenya.