El XV Aplec de Penyes de València recorda la final de Wembley

L’esdeveniment, que va congregar 250 convidats, va incloure la celebració dels aniversaris de la PB Xàbia, la PB La Safor, la PB Massanassa, la PB Camp de Morverde i la PB Sang Culé Xeraco.

Trenta anys des de Wembley; 250 barcelonistes de la Federació València i Marina Alta; presentació de la novel·la ‘Autocar 46: Destí Wembley’; protagonistes d’aquella final; amics del món de penyes; presidents de diverses Federacions de Penyes; exdirectius; campions de Champions; representació de la Confederació Mundial de Penyes, del club i de la Agrupació Barça Jugadors; aniversaris de diverses penyes amfitriones… Aquests van ser alguns dels ingredients del XV Aplec de Penyes Barcelonistes de València i Marina Alta, celebrat dissabte passat a Xeraco i Gandia.

Record de Wembley ’92

El primer acte va tenir lloc a la Casa de la Cultura de Xeraco i va commemorar els 30 anys de la final de Wembley amb alguns protagonistes. Josep Maldonado, president de la Penya de Coma-ruga, va dirigir un ‘col·loqui’ diferent en el qual van participar Salva Torres, vicepresident de la Confederació Mundial de Penyes i autor del llibre ‘Autocar 46, Destí Wembley’; Txema Corbella, exencarregat de material del primer equip; l’exjugador Ricardo Serna; i els periodistes Toni Closa i Joan Poquí. L’acte, conduït per Aksana Vayevoda amb la col·laboració de l’humorista Josep Ramon Vila, va incloure un homenatge a Batista Llopis, exporter blaugrana i jugador de més edat del club durant diversos anys, que va morir fa uns mesos.

Van ser presents a l’acte Antoni Guil, president de la Confederació Mundial de Penyes; Lluís Pérez, membre de la Comissió Social del FC Barcelona; i Miquel Gomis, president de la Federació de Penyes dels Comarques de València i Marina Alta. Quatre presidents de Federació tampoc s’ho van perdre: Toni Valverde, (Bages, Berguedà i Cerdanya), Vicenç Notari (Baix Llobregat), Paco Baile (Alacant) i Ramon Fibla (Terres de l’Ebre). L’exdirectiu Pau Vilanova, l’alcalde de Xeraco, Avelino Mascarell, el president de la Penya Sang Culer de Xeraco, Vicent Planes, i l’exjugador ‘Torito’ Zuviría també van ser presents.

Celebració de cinc aniversaris de penyes

La segona part del Aplec va ser un sopar de gala a l’Hotel Bayren, en la Platja de Gandia, en la qual es va commemorar el centenari de la inauguració de Les Corts. Als convidats citats, se’ls van afegir Xavier Gamper, net del fundador del club, Lluís Fernández Alà, ex precandidat a la presidència del Club, i Lluís Cortés, exentrenador del Barça femení, qui va rebre un reconeixement. Aquest acte també va commemorar cinc aniversaris de penyes de la Fed. València i Marina Alta: 50è de la PB Xàbia, 35è de la PB La Safor, 30è de la PB Massanassa i la PB Camp de Morverde, i 10è de la PB Sang Culer Xeraco. Va ser una gran jornada de barcelonisme per a tots els assistents.