Accions solidàries de la PB Monells, la PB Sant Cugat i la PB Thessaloniki

La PB Monells va celebrar una festa amb 2.000 persones que va destinar la seva recaptació a la lluita contra el càncer, mentre que la PB Sant Cugat i la PB Thessaloniki van organitzar tornejos de penals i tirs lliures també amb finalitats benèfics.

Una vegada més, les penyes barcelonistes han posat de manifest el seu costat més solidari durant els últims dies amb l’organització d’accions en diferents punts del territori. Han estat iniciatives de caràcter lúdic i esportiu, però que han beneficiat a organitzacions benèfiques o de recerca mèdica.

Festa a la PB Monells

Dissabte passat, la Penya Blaugrana Monells (Federació Empordà i Catalunya Nord) va organitzar una festa solidària a Corçà per a recaptar fons contra el càncer i en memòria de Pitu, un dels seus membres. L’esdeveniment, que va comptar amb 2.000 assistents i va incloure activitats per a totes les edats, es va organitzar al costat de les iniciatives “Amics d’en Pitu” i Amics de l’Aina”. La recaptació es destinarà íntegrament a l’Institut de Recerca Biomèdica de Girona i al Servei d’Hematologia de l’Institut Català d’Oncologia, que formen part de l’Hospital Josep Trueta.

La implicació de la PB Monells amb les iniciatives “Amics d’en Pitu” i “Amics de l’Aina” s’ha manifestat en nombroses accions recentment. A més, la penya va destacar per la seva mobilització per a ajudar a la població ucraïnesa quan va esclatar el conflicte, i també pel seu enorme compromís amb les persones vulnerables durant l’època més complicada de la pandèmia de COVID-19.

Xuts solidaris a Sant Cugat i Salònica

D’altra banda, la Penya Blaugrana Sant Cugat (Federació Vallès) va participar en l’acció “Marca-li un gol a l’Alzheimer” en el seu camp de futbol, a Can Magí. La iniciativa, impulsada per l’Associació de Familiars d’Alzheimer del Vallès Occidental, va consistir en un torneig de penals contra els porters dels equips de futbol base de la penya. Tots els participants van entrar en el sorteig d’una samarreta del primer equip. Els prop de 450 euros recaptats es van destinar a l’Associació de Familiars d’Alzheimer del Vallès Occidental.

En la mateixa línia, la Penya del Barça Thessaloniki (Federació Món) va col·laborar amb penyes d’altres equips en la seva localitat grega de Salònica per a organitzar un torneig de tirs lliures també amb tints solidaris. La competició, dividida en dues categories d’adults i menors de 16 anys, estava oberta a tota la població i va ser un èxit de participació. Part de la recaptació d’aquesta acció es va destinar a la Creu Roja d’aquest territori, amb el que la PB Thessaloniki va reforçar així el seu compromís social.