Les penyes van gaudir d’un Sant Jordi més blaugrana que mai

Van haver-hi parades de llibres i roses, firmes i inclús concursos literaris. La jornada va ser rodona amb la victòria del Barça al Camp Nou

Un any més, el moviment de penyes barcelonistes va participar activament en la Diada de Sant Jordi, i ho va fer, com sempre, combinant el sentiment culer amb les tradicions pròpies d’aquesta jornada tan especial. En moltes localitats, les penyes van participar de la festa al carrer amb les seves pròpies parades de roses i llibres, sempre amb el blau completant l’habitual color vermell de la flor per excel·lència de Sant Jordi. Va ser el cas, entre moltes altres, de la PB Mataró (Fed. Maresme), la PB Almogàvers Empordà (Fed. Empordà i Catalunya Nord), la PB Sant Andreu de la Barca i la PB Olesa de Montserrat (totes dues de la Fed. Baix Llobregat). Unes altres, com la PB Sitges (Fed. Anoia, Alt Penedès i Garraf), van traslladar la celebració als seus locals socials.

També va haver-hi signatures de llibres. Concretament, a càrrec de Salva Torres, vicepresident de la Confederació Mundial de Penyes, que va presentar les seves publicacions “Barça i Catalunya: Els origens de la simbiosi” i “Autocar 46: Destí Wembley”. Torres va signar a Barcelona, on va coincidir amb Aitana Bonmatí, i a Olesa de Montserrat.

Exportant la Diada a la resta del món

La Diada de Sant Jordi també va posar en relleu l’important paper que les penyes de la Federació Món tenen a l’hora d’exportar la tradició i cultura catalanes als seus respectius territoris. La PB Austin ho va fer a Texas (Estats Units) amb llibres i roses per als seus socis, i la PB Gent Barcelonista de Bogotà (Colòmbia) li va donar un vessant solidària fomentant la donació de llibres. D’altra banda, la PB London va ser una de les entitats que va participar en la celebració de Sant Jordi que va tenir lloc al famós mercat londinenc de Camden.

Una altra penya que cada any adopta la tradició de Sant Jordi és la PB Villabalter (Fed. Castilla y León), que ha celebrat el seu IV Concurs de Relats Curts amb un gran èxit de participació. Amb aquesta acció, emmarcada en la commemoració del seu 35è aniversari, l’entitat barcelonista continua fomentant l’escriptura i la lectura entre els més joves.

Colofó al Camp Nou amb victòria

La Diada de Sant Jordi no va poder tenir un millor desenllaç per a les penyes, ja que moltes d’elles van acudir al Camp Nou per a veure en directe el vital triomf davant l’Atlètic de Madrid. No s’ho van perdre, entre altres, la PB Soses, la PB Els Tamarells, la PB Baix Camp, la PB Joan Gamper d’Amposta, la PB Castellbisbal, la PB Vinaròs, la PB París, la PB Rincón del Barça México, la PB San Diego, la PB Roma, la PB Lombarda i la PB Gabriel López Sola St-Juery.

Algunes d’elles, com la PB Vinaròs i la PB Poblenou Salut de Sabadell, van passar també per la seu de la Confederació Mundial de Penyes, on van compartir la prèvia del partit. També van ser presents els presidents de federació Pablo Asensio (Astúries i Cantàbria), Dionís Crusellas (Osona i Ripolles) i Ramon Fibla (Terres de l’Ebre).