L’activitat de Federacions i penyes es va acostant a la normalitat

A banda de la primera reunió de les penyes de la Fed. Galícia des que va començar la pandèmia, altres penyes van commemorar els seus aniversaris i es van realitzar actes solidaris, culturals i esportius.

Amb l’arribada del bon temps i la desaparició de les restriccions a causa de la Covid-19, el moviment de penyes torna poc a poc al seu ritme normal d’activitat. Després de la Trobada de Penyes organitzada per la Confederació Mundial de Penyes al Circuit de Barcelona-Catalunya el 30 d’abril, el darrer cap de setmana en va ser una altra bona prova. I és que Federacions i penyes de tot el territori van participar en un gran nombre d’actes de caràcter institucional, cultural, solidari o esportiu.

Reunió a Galícia

Després de més de dos anys sense poder fer-ho, les penyes de la Federació de Galícia van celebrar diumenge passat una reunió presencial per parlar de present i futur. Amb el president de la Federació, Salvador Cerviño, al capdavant, la trobada va reunir a Santiago de Compostel·la representants de 21 de les 23 penyes gallegues oficials. Tots ells van aprovar els últims comptes de la Federació i van abordar l’actual situació del moviment de penyes en general. També van celebrar aquesta tornada a la normalitat, tot i que, per ara, van decidir aplaçar la Xuntanza a l’any vinent.

Aniversaris

També han estat uns dies carregats de celebracions. Va destacar, per exemple, el 45è aniversari de la PB Breda (Fed. Gironès, Selva, Garrotxa i Pla de l’Estany), que ho va commemorar amb un dinar popular i actuacions musicals al centre històric de la seva localitat. D’altra banda, hi va haver dues penyes que van celebrar el 25è aniversari: una va ser la PB Estepona (Fed. Andalusia), que va dur a terme un emotiu acte on hi va assistir Josep-Ignasi Macià, membre de la Junta Directiva responsable de penyes; l’altra va ser la PB Almogàvers Garrotxins (Fed. Gironès, Selva, Garrotxa i Pla de l’Estany), que va organitzar una gran festa que va mobilitzar bona part de la població d’Olot.

Més actes

Una altra de les penyes que va tenir una agenda carregada va ser la PB Bon Pastor (Fed. Barcelonès Est), que va participar a la fira d’entitats del seu barri. També ho va fer al Torneig de Pàdel organitzat per la PB Trinitat Vella en el marc de la celebració del seu 30è aniversari. Aquesta activitat esportiva és una de les que promou la Confederació, que a més va col·laborar proporcionant alguns dels premis lliurats.

També hi va haver espai, com sempre, per a les iniciatives de caràcter solidari. Una d’elles va ser la de la PB Villalpando i Comarca (Fed. Castella i Lleó), que va organitzar a la seva localitat una marxa solidària en benefici de l’Associació Espanyola Contra el Càncer