Amistós entre els equips Genuine de la PB La Roca i el FC Barcelona

L’entitat de l’Agrupació de Penyes i la Federació del Vallès ha estat una de les últimes en incorporar un equip inclusiu entre els seus conjunts de futbol formatiu

Cada cap de setmana, la Ciutat Esportiva Joan Gamper es converteix en un formiguer de partits dels diferents equips de futbol base del FC Barcelona, però ahir la jornada no va ser una qualsevol. I és que un d’aquests partits va ser l’amistós que l’equip Genuine de la Penya Blaugrana de La Roca va disputar enfront de l’equip Genuine blaugrana que impulsa la Fundació Barça. El partit, disputat gràcies a l’acord entre totes dues entitats, va estar marcat per l’esportivitat, el bon ambient i, sobretot, les ganes de passar-ho bé dels jugadors i jugadores. Al cap i a la fi, estaven fent allò que més els agrada: jugar al futbol.

Aquest amistós suposa un pas important en la trajectòria de l’equip Genuine de la PB La Roca, que va ser creat el mes de setembre passat. La penya, que forma part de la Federació del Vallès, es va convertir així en la quarta entitat de la Agrupació de Futbol de Clubs i Penyes del FC Barcelona a comptar amb un equip inclusiu en les seves files. El conjunt s’entrena setmanalment i va disputant partits amistosos com el que va tenir lloc ahir. La seva perspectiva és poder jugar alguna competició en un futur no gaire llunyà.

Col·laboracions amb entitats benèfiques

Bona part dels integrants de l’equip Genuine de la Penya Blaugrana de La Roca són joves tutelats, la qual cosa dona un valor afegit especial al projecte. Això és possible gràcies a la col·laboració de la penya amb entitats com la Fundació Viver de Bell-lloc, de Cardedeu, o la Fundació Reir, de Granollers, entre altres. Juntament amb elles, la PB La Roca advoca per l’esport com a vehicle de valors amb el qual fomentar la participació i el respecte per la diversitat. En els últims mesos, moltes altres penyes del moviment han fet també una clara aposta per la inclusió amb diversos projectes esportius.