Col·loquis sobre esport femení de la PB Montmeló i la PB Totana

Amb motiu del Dia Internacional de la Dona, les dues penyes van debatre sobre l’evolució de l’esport femení i el camí per a recórrer

Amb motiu del Dia Internacional de la Dona, aquest dimarts 8 de març es van celebrar a Montmeló i Murcia dos col·loquis organitzats per penyes barcelonistes que van tenir l’esport femení com a gran protagonista.

“Noves referències a l’esport” a la PB Montmeló

El primer d’ells va estar organitzat per la Penya Blaugrana de Montmeló, de la Federació de Penyes del Vallès, sota el títol “Noves referències a l’esport”. L’exdirectiva del FC Barcelona Maria Teixidor i la karateka María López Pintado en van ser les protagonistes, moderades per la periodista i escriptora Anna Ballbona. L’acte va tenir lloc a la mateixa localitat de Montmeló i va comptar amb la col·laboració del seu Ajuntament.

L’evolució de l’esport femení durant els últims anys, la creixent importància de les esportistes actuals com a referents per a les següents generacions, i també el llarg camí que queda encara per recórrer van ser alguns dels temes tractats. L’esdeveniment va comptar amb la presència d’Antoni Guil, president de la Confederació Mundial de Penyes i de la Federació del Vallès, que va agrair la presència de les ponents. Així mateix, Guil va expressar el desig de la penya de continuar organitzant col·loquis divulgatius en la seva localitat.

“Jornada per la Igualtat” a la PB Totana

L’altre col·loqui va ser la “Jornada per la Igualtat” de la Penya Barcelonista de Totana, de la Federación de Peñas de Murcia. L’acte va tenir la col·laboració dels departaments de Treball Social i Teràpia Ocupacional del Centre Penitenciari Murcia I, on es va celebrar. També del Programa Matrix Penitenciari. Les protagonistes van ser l’àrbitra internacional Maria Dolores Martinez Madrona i la jugadora i entrenadora Maria Dolores Miñano Nicolas. Ambdues van posar les seves trajectòries personals i esportives com a exemple de la lluita per a la igualtat en l’esport.

Amb les seves experiències en l’àmbit del futbol, el futbol sala i el futbol platja, les dues ponents van ajudar a conscienciar els interns del centre penitenciari sobre la no discriminació per raons de sexe en cap àmbit de la vida (social, familiar, laboral o esportiu). El col·loqui va comptar amb la presència de Juan Carrión, president de la Federación de Peñas de Murcia i també de la PB Totana.