La Confederació continua difonent la història blaugrana a estudiants

Doble conferència per a joves nord-americans a la seu de l’entitat

La seu de la Confederació Mundial de Penyes del FC Barcelona va tornar a acollir recentment a joves universitaris dels Estats Units que estan estudiant a Barcelona. El motiu va ser una nova edició, la 18a, de la xerrada que l’entitat barcelonista organitza en col·laboració amb el programa Study Abroad de la Universitat Pompeu Fabra. En total, hi van assistir més de 50 estudiants. Aquesta conferència forma part del curs “Màrqueting i Cultura Globals del FC Barcelona”, que aborda les claus que han convertit al barcelonisme i al col·lectiu de penyes en una afició de referència a nivell mundial.

La xerrada la va dur a terme Vicenç Notari, tresorer de la Confederació i president de la Federació de Penyes Barcelonistes del Baix Llobregat. Durant una hora i mitja, els estudiants van poder aprendre una gran part de la història del FC Barcelona, tant a nivell esportiu, com cultural, social i polític en l’àmbit de Catalunya. En aquest sentit, el moviment de penyes, amb més d’un segle d’existència, hi té un pes especial i contribueix en gran manera a entendre la coneguda denominació “Més que un club”.

També estudiants de la UB, UAB i LCI

La segona conferència va acollir estudiants de la Universitat de Barcelona, la Universitat Autònoma i La Salle College International que passen un semestre d’Erasmus a Barcelona. Van ser al voltant de 30 joves que no es van voler perdre l’oportunitat de conèixer de primera mà la singularitat del Club. En aquesta ocasió, a més de fer un repàs a la història del FC Barcelona, també es van projectar vídeos dels moments històrics per a comprendre el barcelonisme. Els estudiants van mostrar un gran interès per conèixer les claus de l’impacte que té un club com el FC Barcelona.