Front comú de les penyes de Marroc després del terratrèmol al seu país

Les penyes han fet una crida a la donació de sang i estan recollint aliments, roba i elements de primera necessitat per als afectats pel sisme

El terrible terratrèmol que va sacsejar la zona central del Marroc divendres passat va fer reaccionar amb rapidesa totes les penyes barcelonistes d’aquest país. Coordinades pel responsable de la Federació Món a Àfrica i president de la Penya Gent Blaugrana d’Anfa, Youssef Bennani, les onze entitats van convocar ràpidament una assemblea extraordinària en la qual van acordar destinar tots els seus recursos per a accions socials a l’ajuda als afectats per aquest sisme. A això, se li han sumat les donacions individuals de molts penyistes que han volgut aportar també el seu gra de sorra.

La importància dels penyistes

Una de les primeres accions de les penyes va ser la crida a tots els seus membres a donar sang per a destinar als centres sanitaris del país. Davant la gran quantitat de ferits, aquesta s’ha convertit en una prioritat que les entitats barcelonistes marroquines han tingut molt en compte. D’altra banda, totes les penyes estan sumant esforços per a adquirir i recol·lectar aliments, roba i elements de principal necessitat per a la població afectada. A més de llet, farina, oli, menjar en conserva o te, s’ha fet provisió de jaquetes, mitjons, botes i mantes, així com de bolquers i tovalloletes per a bebès. El seu transport i distribució també estan sent coordinats pels propis penyistes.

Les onze penyes que estan participant en aquestes accions d’ajuda són: Penya Blaugrana de Marrakech, Penya Gent Blaugrana Anfa, Penya Barcelonista de Kenitra, Penya Blaugrana Rabat Atlantic, Penya Gent Blaugrana Meknès, Penya Gent Blaugrana Tanger, Penya Barcelonista de Tanger, Penya ADN Blaugrana de Chaouen, Penya Barcelonista Tetouan, Penya Barcelonista Laâyoune i Penya Blaugrana Mazagan.

Donacions internacionals

A més de les iniciatives pròpies, les penyes barcelonistes del Marroc també estan difonent la principal via d’ajuda per a totes aquelles persones que vulguin contribuir, en forma d’aportació econòmica, des de qualsevol punt del món. Es tracta d’un fons especial que ha obert el Govern del Marroc al qual es poden realitzar transferències bancàries amb les següents dades:

• IBAN: MA64 001 810 00 780 002 011 062 03 18
  • Beneficiari: Trésorier ministerial auprès du ministère de l’Economie et donis Finances
  • Banc del beneficiari: Bank Al-Maghrib
  • SWIFT: BKAMMAMR