16a xerrada amb estudiants d’Estats Units sobre el Barça i les seves penyes

Més de 70 nois i noies van assistir a la 16a edició d’aquest col·loqui, organitzat per la Confederació Mundial de Penyes i la Universitat Pompeu Fabra

Més de 70 estudiants universitaris d’Estats Units van omplir ahir la nova seu de la Confederació Mundial de Penyes. El motiu va ser una nova edició, la 16a, de la xerrada que l’entitat blaugrana organitza en col·laboració amb el programa Study Abroad de la Universitat Pompeu Fabra. En concret, es tracta d’una activitat que forma part del curs “Global Marketing & Culture of FC Barcelona” (Marketing i Cultura Globals del FC Barcelona). Aquest curs aborda les claus que han convertit el barcelonisme en molt més que una simple afició per un equip arreu del món.

La xerrada va estar conduïda per Vicenç Notari, tresorer de la Confederació Mundial de Penyes i també membre del Consell de Penyes. De manera cronològica, Notari va explicar als estudiants els fets més importants que van acompanyar als primers anys d’història del FC Barcelona –tant a nivell esportiu, com a cultural, social i polític en l’àmbit de Catalunya– fins a arribar al moment actual.

El pes de les penyes

Com no podia ser d’una altra manera, les penyes van tenir un protagonisme especial durant aquesta 16a xerrada. Els estudiants nord-americans no sols van descobrir l’origen d’aquest moviment, sinó que van conèixer els valors que el fan únic en l’univers futbolístic actual. Des del punt de vista dimensional, organitzatiu, territorial i multidisciplinari, van comprovar la força tan especial que té el col·lectiu de penyes barcelonistes avui dia. No només a Barcelona o Catalunya, sinó en qualsevol part del món.

Aquesta va ser una de les xerrades més multitudinàries des que aquesta iniciativa va arrencar, l’any 2014, de la mà de la PB Guineu i la PB Foment Martinenc. Una vegada més, els estudiants van mostrar un gran interès per a conèixer les claus de l’impacte que el barcelonisme té a tot el món.