Cap de setmana rodó per a celebrar el 20è aniversari de la PB Els Tamarells

La penya de la Federació de Balears ha omplert l’agenda d’activitats, entre les quals les dues parts de la conferència Barça i Catalunya

La Penya Barcelonista Els Tamarells, pertanyent a la Federació de Penyes de les Illes Balears, ha viscut un cap de setmana molt especial amb motiu de la celebració del seu 20è aniversari. La penya mallorquina ha farcit la seva agenda d’activitats culturals, institucionals i lúdiques per a commemorar juntament amb els seus membres aquestes dues dècades d’existència.

Una bona part de protagonisme l’ha tingut el cicle de conferències “Barça i Catalunya”, promogut per la Confederació Mundial de Penyes i conduit per Salva Torres, vicepresident de la Confederació, i Xavier Gamper, nét del fundador del FC Barcelona. La primera part, “Els Orígens de la Simbiosi”, va ser l’encarregada de posar en marxa els actes de celebració el divendres. Aquell mateix dia, la PB Els Tamarells va organitzar un “pa amb oli” blaugrana pels seus socis i també un interessant recorregut musical per diverses cançons que presenten referències al FC Barcelona.

El Clàssic femení, cirereta del pastís

Dissabte, l’activitat va arrencar amb la segona part de les conferències, “Temps de Foscor”, durant la qual es va fer un homenatge a Juan Domingo de la Cruz, exjugador de l’equip de bàsquet blaugrana i molt lligat a les penyes de Balears. Tot seguit, la PB Els Tamarells va rebre a la seva seu les autoritats i principals convidats al 20è aniversari: Antonio Escudero, vicepresident del FC Barcelona; Pere Jordà, vicepresident de la Federació Balears; Catalina Soler, batlessa de Felanitx; i Joan Josep Estella, exjugador del FC Barcelona, que es va sumar al citat Juan Domingo de la Cruz.

Tots ells van ser presents al sopar de gala del 20è aniversari de la PB Els Tamarells, que va reunir prop de 100 persones. En el seu transcurs, es van sortejar obsequis blaugranes, es van fer els parlaments protocol·laris i també es van presentar l’Área Cultural i l’Área Jove de la PB Els Tamarells, amb les quals la penya vol dinamitzar encara més els seus membres.

L’endemà al matí, més de 40 socis de la penya van viatjar a Barcelona per assistir al Clàssic femení que es va disputar a l’Estadi de Montjuic. El 5-0 final, amb gol inclòs de Mariona Caldentey, sòcia d’honor de la PB Els Tamarells, va posar la millor cirereta del pastís a un cap de setmana rodó.

Tres mesos plens d’actes

La celebració del 20è aniversari de la PB Els Tamarells ha omplert l’agenda de la penya d’actes i activitats durant l’últim trimestre de l’any 2023. La primera acció va arribar a mitjans d’octubre, quan la penya va visitar Joan Casals, l’Avi del Barça, per a felicitar-lo pel seu 90è aniversari. Seguidament, la penya ha organitzat la presentació del llibre “Illes Escapçades” de Margalida Solivelles, un tast de vins amb la Bodega Vi d’Auba i una conferència sobre l’obra de l’escriptor Manuel Vázquez Montalbán.

D’aquí a final d’any, la PB Els Tamarells té programades més activitats, amb especial protagonisme per la 9a Trail Solidària, que tindrà lloc el diumenge 17 de desembre. També està previst un “combat de glossadors” amb tast de formatges i cerveses artesanes, la presentació del llibre “El Cercle de Felanitx” de l’historiador Miquel Barceló i la disputa d’un partit de futbol sala entre els socis de la penya. El 28 de desembre, la PB Els Tamarells tancarà les celebracions del 20è aniversari amb un sopar de comiat.