La Confederació Mundial de Penyes participa en els projectes de futur d’Aficiones Unidas

Es va dissenyar l’estratègia de futur d’Aficiones Unidas en la qual la Confederació Mundial de Penyes està molt implicada

La setmana passada, va visitar Barcelona una delegació d’Aficiones Unidas, entitat que aglutina a 36 federacions de penyes d’equips de 1a i 2a Divisió del futbol espanyol. Encapçalats pel seu president Jorge Guerrero i el seu secretari Pepe Hidalgo, els seus representants van mantenir dues trobades amb la Confederació Mundial de Penyes, amb el seu president Antoni Guil al capdavant. Com a membre que en forma part, la Confederació comparteix objectius i valors amb Aficiones Unidas, que busca ser l’organització de referència dels aficionats del futbol espanyol, ja siguin abonats, socis, penyistes o seguidors.

Projectes de futur

El motiu d’aquestes trobades va ser, principalment, l’estratègia de futur d’Aficiones Unidas, en la qual la Confederació Mundial de Penyes està molt implicada. Totes dues parts van estudiar, entre altres qüestions, els objectius del pla estratègic 2023-28. En aquest sentit, es van tractar les principals comeses de les nou àrees de treball que conformen Aficiones Unidas, i que van ser presentades en el Seminari celebrat fa un mes a Madrid.

A nivell institucional, destaca el desenvolupament de l’organització del moviment, així com la relació amb els clubs (estudiant possibles convenis) i amb les diferents institucions futbolístiques: La Lliga, RFEF, AFE, CSD i UEFA. En l’àmbit social, hi està compresa l’organització de congressos, esdeveniments, activitats i també accions solidàries. Finalment, dins de l’àrea de màrqueting i comunicació, es posa l’accent en la Identitat Digital dels aficionats i en l’impuls de les xarxes socials d’Aficiones Unidas.

Entrades visitants

Durant la reunió celebrada a la seu de la Confederació Mundial de Penyes, també hi van intervenir els membres de la Subcomissió de Serveis de l’entitat barcelonista. Amb ells, els representants d’Aficions Unides van parlar de l’acord sota el qual 15 equips de La Lliga EA Sports oferiran un paquet de 300 entrades a 30€ a les aficions visitants. Aquesta mesura, per la qual Aficiones Unidas ha estat set anys lluitant, suposarà un gran benefici per als aficionats a partir d’aquesta temporada 2023-24.